امام جمعه بندر امام خمینی(ره):

موضوع حجاب را باید از طریق فرهنگ‌سازی در جامعه نهادینه کرد

امام جمعه بندر امام خمینی گفت: باید به آسیب‌های اجتماعی عدم رعایت حجاب در جامعه توجه جدی شود، امروز عدم رعایت این مسئله به موضوع بنیان خانواده آسیب‌های جبران‌ناپذیر و جدی وارد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری خبر بندر امام خمینی(ره)، حجت‌الاسلام جاسم عبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندر امام خمینی(ره) با تبریک عید سعید غدیر خم، اظهار کرد: امروز اگر فرهنگ علوی در جامعه نهادینه شود بسیاری از مشکلات امروز ما مرتفع می‌شود.

وی افزود: البته عملیاتی شدن این فرهنگ علوی در همه ابعادش کار ساده‌ای نیست معنای عملیاتی شدن این فرهنگ در جامعه این است که بازار، خیابان، حجاب و عفاف بانوان، مسئولان و دولت‌مردان ما، اگر صبغه الهی بگیرند و اخوت اسلامی و وحدت صمیمانه داشته باشند، می‌توانیم ادعا کنیم فرهنگ علوی در جامعه نهادینه شده است.

خطیب جمعه بندر امام خمینی(ره) تصریح کرد: عملیاتی شدن فرهنگ به این است که همه ما باور کنیم نجات ما، سعادت و عاقبت به خیری ما، منوط به اجرای این فرهنگ است. به هر حال همه ما باید سعی کنیم فرهنگ علوی را که این روز‌ها به نام آن حضرت است در زندگی فردی و اجتماعیمان پیاده کنیم.

عبادی یادآور شد: متاسفانه واقعاً ما از نظر اجرای فرهنگ علوی بسیار عقب هستیم. البته مدعی آن هستیم و همه آن را قبول داریم و به آن اعتقاد داریم، اما در عمل آن گونه که باید باشیم نیستیم.

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) تاکید کرد: اعتقاد داریم که در پرتوی فرهنگ علوی، امکان غلبه بر تمام مشکلات و معضلات فعلی کشور وجود دارد و گام اول برای این مهم، تبیین دقیق شاخصه‌های فرهنگ علوی به مردم و جامعه است.

وی در ادامه با گرامیداشت ۲۱ تیرماه سالروز قیام خونین مسجد گوهرشاد علیه کشف حجاب و روز حجاب و عفاف، عنوان کرد: ایرانیان در طول تاریخ ملتی نجیب، شریف، اصیل، متدین و موحد بوده‌اند و همیشه به آموزه‌های دینی احترام ویژه‌ای گذاشته‌اند.

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) ادامه داد: موضوع حجاب را باید جدی گرفت چرا که در کنار اینکه حجاب یک فریضه الهی است یک موضوع اجتماعی به شمار می‌رود و باید به آسیب‌های اجتماعی عدم رعایت حجاب در جامعه توجه جدی شود، امروز عدم رعایت این مسئله به موضوع بنیان خانواده آسیب‌های جبران‌ناپذیر و جدی وارد کرده است.

عبادی تأکید کرد: موضوع حجاب را باید از طریق فرهنگ‌سازی در جامعه نهادینه و اهمیت آن را به نسل جوان منتقل کرد. حجاب نامتعارف امروز عده‌ای از جوانان به علت لجاجت نیست بلکه گاهی غفلت و عدم اطلاع از  اهمیت این مسئله است.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که ما در موضوع کرونا و اهمیت استفاده از ماسک در جامعه برای جلوگیری از انتشار این ویروس توانستیم مردم را قانع و فرهنگ‌سازی و این موضوع را در جامعه نهادینه کنیم باید موضوع حجاب را نیز از طریق کارهای فرهنگی و بیان اهمیت این موضوع در جامعه نهادینه کنیم؛ البته عده کمی هم هستند که عامدانه هنجارشکنی می‌کنند که باید قاطعانه با آنها برخورد شود.

خطیب جمعه بندر امام خمینی(ره) در پایان متذکر شد: انتظار می‌رود موضوع حجاب و آثار پر خیر و برکت و اهمیت آن را برای جامعه و نسل جوان و به ویژه دختران نجیب و عفیف ایران اسلامی بیان کنیم. خانواده‌ها نقش بی‌بدیلی در فرهنگ حجاب و عفاف دارند و موضوع حجاب و عفاف باید از خانه و خانواده شروع شود.

انتهای پیام/

https://biknews.ir/15201کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/15201/موضوع-حجاب-را-باید-از-طریق-فرهنگسازی/کپی شد!