امام جمعه بندر امام خمینی(ره)؛

بخش عمده مشکلات بندر امام خمینی(ره) در حوزه خدمات شهری است

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) گفت: نیروی انسانی سفارشی و رانتی در مجموعه شهرداری باعث شده در عمل توان اجرای پروژه‌های عمرانی از این نهاد گرفته و حدود ۸۰ درصد بودجه شهرداری هزینه پرداخت حقوق و دستمزد شود.

به گزارش پایگاه خبری خبر بندر امام خمینی(ره)، حجت‌الاسلام جاسم عبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندر امام خمینی(ره) با تبریک دهم تیرماه روز صنعت و معدن، اظهار کرد: جهادگران این عرصه در نوک پیکان مبارزه با تحریم‌های ظالمانه دنیای استکبار و در صنعت با تمام توان در حال چرخاندن چرخ اقتصاد کشور هستند.

وی افزود: امروز در صنایع و معادن ظرفیت‌های زیادی وجود دارد که متأسفانه هنوز از این ظرفیت‌ها استفاده نشده است. یکی از آفت‌های صنعت و معدن خام‌فروشی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها این امر را مطالبه کردند و مسئولان را از خام‌فروشی بر حذر داشتند.

خطیب جمعه بندر امام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: یکی دیگر از وظایف صنایع مستقر در منطقه عمل به مسئولیت‌های اجتماعی در قبال مردم منطقه است که در شهرستان بندر ماهشهر تحت عنوان شورای راهبردی اجرایی شده است.

عبادی متذکر شد: در مورد مطالبه حقوق مردم بندر امام خمینی (ره) از انجام مسئولیت‌های اجتماعی صنایع پتروشیمی، مطالب زیادی وجود دارد که در هفته‌های آینده مفصل به آن خواهیم پرداخت و شفاف بعضی از مطالب را با مردم بندر امام خمینی(ره) در میان خواهیم گذاشت.

وی تاکید کرد: هیچ چیز غیر شفافی در این رابطه وجود ندارد و این حق مردم است که از حقوق خود آگاه شوند.

حجت‌الاسلام عبادی در ادامه با تبریک فرا رسیدن چهاردهم تیرماه روز شهرداری و دهیاری عنوان کرد: انتظار مردم از شهرداری بندر امام خمینی(ره) این است که پروژه‌های عمرانی سرعت بیشتری بگیرد چرا که انتظارات مردم در حوزه اجرای پروژه‌های عمرانی محقق نشده و گلایه‌های فراوانی در این رابطه وجود دارد.

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) یادآور شد: موضوع دیگری که باید شهرداری شهر بندر امام خمینی(ره) به آن اهتمام جدی داشته باشد موضوع زیباسازی و مبلمان شهری است که این مسئله نیاز به توجه جدی دارد به ویژه ورودی‌های شهر بندر امام خمینی(ره) که نیاز به تغییرات اساسی دارند.

عبادی تصریح کرد: وضعیت زیرساخت‌های شهری بندر امام خمینی(ره) واقعا تأسف بار است و فاصله زیادی با استانداردهای لازم دارد چرا که هنوز در شهر مناطقی وجود دارد که آسفالت نشده و مردم آن مناطق از کم‌ترین امکانات شهری محروم هستند و شهرداری باید تمام توان خود را برای مناطق کم‌برخوردار بگذارد چرا که حق این مردم نیست که اینگونه زندگی کنند.

وی ادامه داد: البته باید گفت که متأسفانه در سنوات قبل ورود بی‌حساب و کتاب نیروی انسانی به صورت سفارشی و رانتی در مجموعه شهرداری باعث شده در عمل توان اجرای پروژه‌های عمرانی از این نهاد گرفته و حدود ۸۰ درصد بودجه شهرداری هزینه پرداخت حقوق و دستمزد شود.

خطیب جمعه بندر امام خمینی(ره) تأکید کرد: باید این رویه متوقف شده و اصلاحات لازم و جدی صورت بگیرد که این امر آغاز شده و بنده از این کار حمایت خواهم کرد، چرا که امروز بخش عمده مشکلات بندر امام خمینی(ره) در حوزه خدمات شهری است.

عبادی اذعان داشت: یکی از کارهای دیگری که در این دوره باید به آن دقت شود نظم و انضباط مالی در این نهاد است. البته نهادهای نظارتی باید به صورت دقیق رصد و پیگیری کنند تا شهرداری بندر امام خمینی(ره) به صورت حقیقی و واقعی به وظایف خود در قبال مردم عمل کند.

وی اظهار کرد: این را همه بدانند که ما نمی‌توانیم در قبال بی‌مهری به مردم ساکت باشیم و ببینیم مردم در این وضعیت زندگی کنند و هر چه سریعتر باید شرایط به نفع مردم تغییر پیدا کند.

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) در فراز دیگری از خطبه‌ها با گرامیداشت دوازدهم تیر ماه سالروز حمله ناجوانمردانه ناوگان آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران اسلامی، گفت: این جنایت برای همیشه تاریخ لکه ننگی بر پیشانی آمریکای جنایتکار خواهد بود.

عبادی افزود: امروز آمریکا جنایتکارترین و ناقض‌ترین کشور در موضوع حقوق بشر در جهان است. آنها دروغ می‌گویند که مدافع حقوق بشر هستند. جنایات این کشور در دهه ۶۰ در ایران اسلامی و در کشورهای منطقه گویای همه چیز است.

وی خاطرنشان کرد: جنایت‌هایی که شیطان بزرگ در عراق، ویتنام، افغانستان، پاکستان و دیگر کشورهای منطقه انجام داد، تبلوری از نقض حقوق بشر و دروغ‌های آمریکایی است. امروز هم شاهد هستیم بعضی از کشورهای غربی دنباله‌روی آنها به بهانه آزادی بیان، اجازه می‌دهند عده‌ای گستاخ به ساحت مقدس قرآن کریم توهین کنند، که می‌طلبد همه کشورهای اسلامی این جنایت را محکوم کنند.

انتهای پیام/

https://biknews.ir/15196کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/15196/بخش-عمده-مشکلات-بندر-امام-خمینیره-در-ح/کپی شد!