آئین تجلیل از خادمان اربعین حسینی(ع) در بندر امام خمینی(ره) برگزار شد + تصاویر

مسئول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات بندرامام خمینی (ره) گفت: در راستای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی(ع) بیش از ۲۵ مسجد، حسینه، موکب و هئیت‌های مذهبی به صورت شبانه‌روزی از ۵٠ هزار نفر از زائر و عاشقان اباعبدالله(ع) پذیرایی کردند‌.

به گزارش پایگاه خبری خبر بندر امام خمینی(ره) ، شامگاه جمعه ۱۳ آبان ماه ۱۴۰۱ آئین تجلیل از خدام زوار امام حسین در اربعین حسینی با حضور حجت‌الاسلام کاظم سلامت نژاد امام جمعه، مسئول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات و جمعی از موکب‌داران در بندرامام خمینی(ره) و مسئولان شهری و شهرستانی، برگزار شد.

داود مجدم در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری خبر بندر امام خمینی(ره) ، اظهار داشت: توفیق خدمت‌گذاری امام حسین (ع) را خدا به ما داده و ما مدیون ایشان و شهدای در راه ایشان هستیم و اگر  قدم خیر و کمک به زائری انجام شد، باید قدر این نعمت بزرگ را بدانیم.

مسئول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات بندرامام خمینی با بیان اینکه خدمت در دستگاه اباعبدالله الحسین(ع) توفیق می‌خواهد، خاطر نشان کرد: یکی از خدمت‌های بزرگ جذب دل‌های مردم به پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) است و در کنار خدمت‌گذاری باید برای نشر مکتب و معارف علوی و نبوی تلاش کنیم.

وی افزود: عاشقان اباعبدالله(ع) از چندین استان جنوبی از شلمچه به عنوان گذرگاه ورودی کشور عراق استفاده می‌کنند، که با توجه به نزدیکی شهر بندرامام خمینی(ره) به این گذرگاه مرزی،  این شهر به عنوان یکی از مراکز مهم جهت اسکان زائران و مشایه‌های آن استان‌ها، محسوب می‌شوند.

وی تاکید کرد: در راستای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی(ع) بیش از ۲۵ مسجد، حسینه، موکب و هئیت‌های مذهبی به صورت شبانه‌روزی از ۵٠ هزار نفر از زائر و عاشقان اباعبدالله(ع)، پذیرایی شد.

وی با بیان اینکه مواکب در بندرامام ۲٠ روز قبل تا ۱٠ روز بعد از اربعین برپا بودند، عنوان کرد: در سال جاری ۳ موکب در عراق و نزدیک به ۲۵ موکب، حسینه و هئیت‌های مذهبی در بندرامام خمینی(ره) مستقر شدند و اقدام به خدمات دهی از جمله ۱۵٠ هزار پرس وعده غذایی، ۲٠٠ مورد درمانی، ۱٠٠ مورد خدمات امداد خودرویی و بیش از ۴۵٠ مورد اعزام زائر به شلمچه در بندرامام خمینی(ره) انجام شد، که همه این خدمات رایگان بوده است.

وی در پایان گفت: امسال بندرامام خمینی(ره) در برپایی هر چه با شکوه‌تر بزرگترین اجتماع مردم جهان یعنی همان اربعین حسینی کم نظیر عمل کردند، که مرهون زحمات مردم و به ویژه خادمان حسینی(ره) در این موضوع مشارکت داشتند، بوده است.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم از زحمات خالصانه و صادقانه خادمان مکتب حسینی(ره)، تجلیل و قدارنی شد.

عکس از علیرضا آلبوگردون

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/14622کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/14622/آئین-تجلیل-از-خادمان-اربعین-حسینیع-در/کپی شد!