نیروی انتظامی به هیچ کسی اجازه قلدری و گردن کشی برای مردم بندرامام خمینی(ره) نمی‌دهد/ گشت‌های رضویون محله محور سپاه شبانه‌روزی فعالیت دارند

فرمانده انتظامی شهرستان بندرماهشهر در مجمع سادات بندر امام خمینی(ره) گفت: نیروی انتظامی به پشتوانه مردم مقتدر است و به هیچ کسی اجازه قلدری و گردن کشی برای مردم نمی‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم، مجمع سادات بندر امام خمینی(ره) جلسه‌ای با موضوع امنیت با حضور فرماندهی شهرستان بندرماهشهر، کلانتری‌های شهری و فرمانده سپاه بندر امام خمینی(ره) در حسینیه آل رسول شهرک مقداد برگزار کردند.

در این جلسه سادات بندر امام خمینی(ره)، همکاری نیروی انتظامی، سپاه و بسیج برای برقراری گشت‌های منظم شبانه‌روزی، جمع‌آوری اسلحه‌های غیرمجاز، نظارت بیشتر بر تیراندازی‌های در عروسی و عزا، جمع‌آوری خانه‌هایی که مکانی امن برای خرید اموال سرقتی مردم شده، وضعیت نابه‌سامان فروش مشروبات الکی و مواد مخدر، افزایش بی‌رویه حاشیه‌نشینی، سرقت مسلحانه از منازل، به خطر افتادن سلامت روانی و روحی مردم ناشی از احساس ناامنی و… عنوان و راهکارهایی پیشنهاد دادند.

در این جلسه سادات تاکید کردند: سادات، عشایر و شیوخ به صورت همه جانبه پشتیبان حافظان امنیت هستند و انتظار این است که عوامل مخلان امنیت جانی، روانی و روحی با اولویت شناسایی و مقتدرانه برخورد قانونی شود.

فرمانده انتظامی شهرستان بندرماهشهر و فرمانده سپاه بندر امام خمینی(ره) در این نشست صمیمی و مطالبه‌گری به سوالات مجمع سادات درباره دغدغه‌های امنیت مردم بندر امام خمینی(ره) پاسخ دادند.

نیروی انتظامی به پشتوانه مردم مقتدر است

سرهنگ فرشاد کاظمی فرمانده انتظامی شهرستان بندرماهشهر در این جلسه با بیان اینکه سادات در بین عشایر عرب جایگاه ویژه‌ای دارد، اظهار داشت: کسانی که توانایی مدیریت و جمع کردن مراسم عروسی و عزا را ندارند مراسم نگیرند، مراسمی که آرامش مردم را به هم بزند برای ما قابل قبول نیست.

وی افزود: نیروی انتظامی به پشتوانه مردم مقتدر است و به هیچ کسی اجازه قلدری و گردن کشی برای مردم نمی‌دهد.

سرهنگ کاظمی درباره حاشیه نشینی بندر امام‌‌ خمینی(ره) گفت: نیروی انتظامی در تخریب سکونت گاه‌های غیر رسمی و تصرفی با شهرداری همکاری و هماهنگی کامل داشته و اگر شهرداری دستور قانونی داشته باشد ما نیز آمادگی کامل و جامع برای جلوگیری از گسترش حاشیه‌نشینی داریم.

فرمانده انتظامی شهرستان بندرماهشهر درباره حمل سلاح غیرمجاز عنوان داشت: نیروی انتظامی آمادگی دارد که گزارش‌های مردمی را دریافت و با دارندگان سلاح غیر مجاز برخورد قاطع و قانونی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مشارکت‌های مردمی در افزایش امنیت موثر است، تاکید کرد: ۳۵ معتاد متجاهر که عوامل سرقت‌های خرد بودند، با همکاری شهرداری جمع‌آوری و تحویل مراکز ترک اعتیاد شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بندر ماهشهر گفت: برای افزایش ارتقاء امنیت بندر امام خمینی(ره)، یک واحد یگان امداد اضافه شده است.

امنیت مسکن مهر با حضور نیروهای بسیج نسبت به گذشته مطلوب‌تر شده است

محمدحسن حسینی نیک فرماند سپاه بندر امام خمینی(ره) در مجمع سادات اظهار داشت: با وجود نیروهای نظامی و انتظامی در زمان شروع انقلاب، بسیج به ابتکار امام خمینی(ره) قبل از شروع جنگ برای حرکت مردمی در جهت حل بحران‌ها، رفع مشکلات فرهنگی، محرومیت‌زدایی، سازندگی، امنیتی و… تاسیس کرد.

حسینی نیک در ادامه با تاکید بر اینکه یکی از ۹ عرصه‌ای که بسیج در آن فعالیت می‌کند، عرصه امنیتی است، گفت: دو شرایط امنیتی و انتظامی داریم، عرصه امنیتی برای زمانی است که پاسداری انقلاب اسلامی ربط دارد، بسیج ورود می‌کند.

وی افزود: در شرایط انتظامی، بسیج به نیروی انتظامی با حضور نیروهای مردم که در پایگاه‌های مقاومت فعال هستند، کمک می‌کند.

فرمانده سپاه بندر امام خمینی(ره) بیان کرد: امنیت مسکن مهر با حضور و فعالیت نیروهای مردمی بسیجی در وضعیت مطلوب‌تری نسبت به گذشته است.

وی افزود: گشت‌های رضویون محله محور بسیج سپاه به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت است‌.

حسینی نیک تاکید کرد: فرهنگ عمومی امنیت پایدار باید در بندر امام خمینی(ره) نهادینه شود.

فرمانده سپاه بندر امام خمینی(ره) با بیان اینکه سپاه آمادگی کامل برای تامین امنیت دارد، گفت: سپاه بندر امام خمینی(ره) در حال افزایش حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج مردمی است.

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، مجمع سادات بندرامام خمینی(ره) در سال ۱۳۹۷ با هدف اتحاد و همبستگی همه سادات و زیر یک لوا بودن، ایجاد اتحاد و همبستگی در بین قبایل و عشایر شهرستان، حل و فصل دعاویی، رفع خصومت‌ها و ایجاد صلح ذات‌البین و … تشکیل شد.

از فعالیت مجمع سادات بندر امام خمینی(ره) می‌توان به عیادت از بیماران، کمک به مستمندان و نیازمندان، حل و فصل دعاوی و ایجاد صلح و دوستی، کمک‌رسانی به مردم در آبگرفتگی پاییز ۹۹ ، دعوت مردم در اعتراضات آبان ماه ۹۸ به آرامش و فروتنی و … اشاره کرد.

مجمع سادات از سادات جلیل القدر، مسئولین شهرستانی، سادات روحانی معزز و از این جمع تعدادی به عنوان هیئت امناء و رئیس و دبیر تعیین شدند.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/13836کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/13836/نیروی-انتظامی-به-هیچ-کسی-اجازه-قلدری-و-گ/کپی شد!