ملوانان خارجی از ۷۰ کیلومتری بندرامام خمینی(ره) مورد ارزیابی بهداشتی قرار می‌گیرند

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: شیوه‌نامه‌های بهداشتی را ۷۰ کیلومتر دورتر از ساحل بندر امام خمینی(ره)‌ اجرا می‌شود و این موضوع موجب شده از شیوع و انتقال ویروس کرونا به مرزهای داخلی پیشگیری شود.

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، بندر امام خمینی(ره) مهم‌ترین بندر ورود کالاهای اساسی به داخل کشور است که عملکرد آن نقش بسیار مهمی در تنظیم بازار و آرامش روانی مردم دارد. در ایام شیوع کرونا بویژه شیوع جهش های جدید مانند کرونای انگلیسی و هندی اهمیت رعایت نکات بهداشتی به صورت جدی و سختگیرانه اهمیت مضاعفی می‌یابد.

عادل دریس در گفت‌وگوی با تسنیم درباره میزان ورود کالای اساسی در بندرکانونی(هاب) غلات کشور، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳ میلیون و ۱۵۱ هزار تن انواع کالای اساسی به وسیله ۵۱ فروند کشتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) تخلیه شده است.

وی افزود: بیش از ۳ میلیون و ۵۳۶ هزار تن انواع کالای اساسی در انبارهای مختلف منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) نگهداری می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره روند ورود و خروج کالاهای اساسی در بندر کانونی کشور بیان کرد: در دو ماه نخست سال جاری بیش از ۲ میلیون و ۴۵۳ هزار تن کالای اساسی از انبارهای منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) از طریق ناوگان جاده‌ای و ریلی بارگیری و به اقصی نقاط کشور ارسال شده است.

وی تاکید کرد: به دنبال برگزاری نشست‌های مشترک مدیریتی با حضور مقامات عالی رتبه از وزارت‌های کشور، صمت، جهاد کشاورزی و استانداری خوزستان علاوه بر احصای گلوگاه‌ها و موانع در فرآیند خروج کالا، تدابیر مختلفی  برای تسریع در روند ترخیص و خروج کالاهای اساسی گر،Iفته شده است و با هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی ذیربط این تلاش‌ها برای تسریع هر چه بیشتر روند خروج کالاهای اساسی ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

سارقان گندم در بندر امام خمینی (ره) دستگیر شدند

بزرگ‌ترین محموله قیر صادراتی کشور در بندر امام خمینی(ره) بارگیری شد

تست مثبت کرونای ۴خدمه هندی یک ‌کشتی ‌اروپایی در ‌بندر امام / کشتی ‌در فاصله ۷۰ کیلومتری ‌بندر ‌‌قرنطینه شد‌

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در پاسخ به سوال تسنیم درباره اینکه چه تدابیری برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا انگلیسی، آفریقایی، هندی و… توسط دریانوردان خارجی گرفته شده است، گفت: این بندر بزرگ تجاری به عنوان یکی از مرزهای پرتردد دریایی کشور با اتخاذ روش‌های علمی، شیوه‌نامه‌های بهداشتی را ۷۰ کیلومتر دورتر از ساحل بندر امام خمینی(ره)‌ اجرا کرده است و این موضوع موجب شده از شیوع و انتقال ویروس کرونا به مرزهای داخلی پیشگیری شود.

وی در ادامه تاکید کرد: تدابیر پیشگیرانه ‌از ابتدای شیوع ویروس کرونا در اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان علاوه بر اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی در تمامی بخش‌های اداری و عملیاتی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، با عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود در قبال شهروندان اقدام‌های متعددی برای حمایت و یاری‌رسانی به مدافعان سلامت از جمله اهدای لوازم حفاظت فردی،کالاهای بهداشتی و تجهیزات پزشکی انجام داده است.

دریس در پاسخ به سوال تسنیم درباره اینکه چه نوع کالاهای اساسی در بندرامام‌‌خمینی(ره)  تخلیه و بارگیری می‌شود، بیان داشت: گندم، ذرت، جو، دانه روغنی، کنجاله، شکر، برنج و روغن خوراکی از مهم‌ترین کالاهای اساسی است که در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) تخلیه و بارگیری می‌شود.

وی افزود: در دو ماه نخست سال جاری، بالغ بر ۸۸ هزار دستگاه کامیون بیش از ۲ میلیون و ۱۸۲ هزار تن، و نزدیک به ۲۷۱ هزار تن به وسیله ۵ هزار  دستگاه از طریق ریل به اقصی نقاط کشور حمل شده است.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/12832کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/12832/ملوانان-خارجی-از-۷۰-کیلومتری-بندرامام/کپی شد!