تست مثبت کرونای ۴ خدمه هندی یک ‌کشتی ‌اروپایی در ‌بندر امام / کشتی ‌در فاصله ۷۰ کیلومتری ‌بندر ‌‌قرنطینه شد‌

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: کشتی که دارای ۴ نفر خدمه‌ هندی با تست کرونا آنان مثبت بود، در فاصله ۷۰ کیلومتری از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره)‌، تحت قرنطینه کامل هستند.

به گزارش خبر بندر امام خمینی (ره)، عادل دریس درباره ابتلا دریانوردان خارجی در بندر امام خمینی(ره) اظهار داشت: تمام کشتی‌های  ورودی از مبدأ بنادر کشورهای هند و برزیل و یا کشتی‌هایی که دارای خدمه هندی یا برزیلی هستند، در بدو ورود به آب‌های استان خوزستان متوقف و توسط تیم‌های قرنطینه‌ی شبکه بهداشت و درمان شهرستان از طریق انجام تست‌های دقیق کنترل می‌شوند تا از ورود هر نوع بیماری مسری به ویژه گونه‌ی جهش یافته‌ی ویروس کرونا جلوگیری شود.

وی افزود: روز گذشته یک فروند کشتی از مبدأ اروپا و دارای خدمه‌ی هندی مورد کنترل قرار گرفت  و ۴ نفر از خدمه‌ی آن با تست مثبت به ویروس کرونا شناسایی شدند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در ادامه بیان کرد: کشتی اروپایی در فاصله ۷۰ کیلومتری از  منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)‌ به طور کامل قرنطینه شده تا پس از اجرای کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و اطمینان از سلامتی بیماران و دیگر خدمه کشتی  توسط تیم قرنطینه‌‌ شبکه بهداشت و درمان، مجوز ورود به بندر برای آن صادر خواهد شد.

مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) با تأکید بر اجرای اصول شیوه‌نامه‌های بهداشتی در برخورد با موارد مشکوک خاطر نشان کرد: تردد خدمه‌ کشتی به اسکله و همچنین تردد عوامل تخلیه و بارگیری به کشتی مطلقا ممنوع بوده و هر گونه تماس کارکنان و خدمه کشتی بر طبق الزم‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی خودداری می‌شود.

یادآور می‌شود همزمان با  شیوع گونه‌ جهش یافته‌ی ویروس کرونا و احتمال ورود آن از مبادی دریایی، اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با همکاری ناظران و مراجع بهداشتی، تمام مراحل و اقدامات احتیاطی برای کنترل و مقابله با ورود آلودگی های ویروسی را در مبادی دریایی استان خوزستان به کار بسته است.

انتهای پیام/

https://biknews.ir/12653کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/12653/دریانوردان-خارجی-مبتلا-به-کرونا-در-بند/کپی شد!