ساماندهی اسکله صیادی بندر امام خمینی(ره) آغاز شد

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از ایرنا، معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان خوزستان در این آیین که روز یکشنبه در بندر امام خمینی (ره) برگزار شد اظهار داشت: با اجرای طرح ساماندهی اسکله صیادی بندر امام خمینی (ره) با ظرفیت روزانه ۵۰ شناور زمینه گسترش فعالیت های صید و صیادی در این منطقه فراهم می شود.

کوروش میرزایی ظرفیت اشتغالزایی ایجاد شده با اجرای این طرح را یکهزار نفر به صورت مستقیم از صیادان خوزستانی عنوان کرد و  افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته این طرح در بهمن ماه امسال به بهره برداری می رسد.

بیشتر بخوانید:

پساب صنعتی خورموسی بندرامام خمینی(ره) را به جیوه آلوده کرده‌ است

صیاد و صید در تور مواد شیمیایی؛ آلودگی‌های شیمیایی در آبزیان را باید جدی گرفت

مطالعات طرح پرورش ماهی در سد جره و خوریات بندر امام خمینی(ره) انجام شد

اتخاذ جرایم قضایی برای جلوگیری از صید با شوک برقی

وی اعتبار اجرای طرح ساماندهی اسکله صیادی بندر امام خمینی(ره) را ۲۲ میلیارد ریال عنوان کرد.

مجتمع بندری امام خمینی (ره) یکی از بنادر مهم کشور است که در جنوب استان خوزستان واقع است. این بندر با ۳۸ اسکله فعال به طول هفت کیلومتر بزرگترین بندر فعال ایران است. اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در بندر امام خمینی (ره) مستقر است.
بندرامام خمینی (ره) اکنون به عنوان یکی از مهم ترین قطب های حمل و نقل منطقه ای به ایفای نقش می پردازد؛ این بندر در سال ۱۳۹۰ پس از تغییر رژیم حقوقی خود از یک بندر عادی به منطقه ویژه اقتصادی و الحاق زمین های مجاور، هم اکنون با ۱۱ هزار هکتار مساحت و ۱۱ پست اسکله فعال، بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی کشور محسوب می شود.

انتهای پیام/ ع

https://biknews.ir/9363کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/9363/ساماندهی-اسکله-صیادی-بندر-امام-خمینیر/کپی شد!