خبر خوش برای نیروهای حق‌التدریسی وزارت آموزش و پرورش؛ سهمیه جذب در دولت تصویب شد

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم، اللهیار ترکمن ظهر امروز در مراسم متمرکز بازگشایی مدارس در این شهرستان آق قلا اظهارداشت: با تلاش‌هایی که انجام شد امروز ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز در ۷۶۰ منطقه و ۱۰۵ هزار واحدآموزشی، تحصیل خود را آغاز کردند.

وی گفت: وزارت آموزش و پرورش آماده‌سازی فضاها و امکانات را از پایان خردادماه شروع کرد. امسال با توجه به اینکه در چند استان سیل داشتیم و پیامدهای زلزله کرمانشاه بعد از همچنان وجود دارد، شرایط ویژه‌ای داشتیم و سعی کردیم با اقدامات مناسب، فضاها را برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان آماده کنیم.

بیشتر بخوانید:

قابل توجه معلمان حق‌التدریس/تمام جزییات استخدام و شروط تبدیل وضعیت به پیمانی

استخدام معلمان حق‌التدریس پس از شرکت در دوره آموزشی

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: تلاش ما این است تا در شروع سال تحصیلی جدید هیچ دانش‌آموزی در تمام کشور به ویژه مناطق سیل‌زده بدون مدرسه و هیچ کلاسی هم بدون دانش‌آموز نباشد.

وی توسعه فضاهای فرهنگی را یکی از اهداف سند تحول بنیادین دانست و گفت: سعی می‌کنیم با مشارکت بین‌بخشی و استفاده از همه ظرفیت‌هایی که می‌توانند به کمک آموزش و پرورش بیایند، مرکزی فرهنگی در شهرستان آق‌قلا ایجاد کنیم.

ترکمن درباره جذب نیروهای حق‌التدریسی نیز بیان داشت: در شهریور ۹۷ مجلس شورای اسلامی قانونی را برای جذب همه نیروهای حق‌التدریسی، آموزشیاران نهضت سوادآموزی و مربیان پیش دبستانی مصوب کرد تا این افراد با رعایت همه شرایط قانونی به استخدام پیمانی آموزش و پرورش دربیایند.

وی گفت: حدود ۱۰ روز قبل آیین‌نامه مربوطه در هیئت دولت مصوب شد و به زودی سهمیه را دریافت خواهیم کرد.

ترکمن درباره جذب سرباز معلم هم افزود: امسال مجوز جذب سه هزار و ۶۰۰ سرباز معلم را داشتیم که اکنون در مناطق مختلف کشور مشغول کار هستند.

انتهای پیام/ ع

https://biknews.ir/9774کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/9774/خبر-خوش-برای-نیروهای-حق‌التدریسی-وزار/کپی شد!