بهبود کیفیت آب روستای ولی عصر بندرامام خمینی (ره) در انتظار عزم مسئولان است

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، در گزارش مرداد ماه به قطعی و کم آبی یک هفته ای در روستا ولی عصر پرداخته شد که سبب نارضایتی و ایجاد مشکل عمده برای انجام کارهای عادی و روزمره اهالی روستا ولی عصر بندر امام خمینی(ره) معروف به شهرک گاما شده بود.

ظهر روز سه‌شنبه برای پیگیری میدانی مشکل وضعیت آب شرب با همیاری سرپرست آبفا روستایی شهرستان بندرماهشهر عازم روستا ولی عصر بندر امام خمینی(ره) شدیم که در این بازدید سرپرست آبفا روستایی از منازل مختلف روستا بازدید کردند.

در این بازدید یکی از اهالی روستا محروم ولی عصر بندر امام خمینی(ره) درباره مشکلات آب شرب روستا اظهار داشت: اهالی روستا سال های زیادی است آب خام استفاده می کنند و روستا فاقد شبکه آبرسانی است و اکثر مواقع با شکستگی لوله مواجه هستیم.

وی در ادامه افزود: آبفا بندر امام خمینی(ره) و بندرماهشهر با بیان اینکه اینجا روستا است و رفع مشکل شما با ما نیست، حاضر به رفع مشکل نیستند و با پیگیری از بخشداری و فرمانداری با معطلی زیاد برای رفع اشکال مراجعه می کنند.

یکی دیگر از اهالی روستا درباره مشکلات آب شرب عنوان کرد: آب شرب مورد استفاده اهالی روستا از خط لوله اصلی انتقال آب خام ماهشهر است. وی افزود:آب شرب کل روستا توسط یک خط ۱/۵ اینچی تامین می شود که این خط نمی تواند آب روستا را به خوبی تامین کند و در اکثر روستا با افت فشار آب مواجه هستند.

بیشتر بخوانید:

رنج گرما خوزستان با تجربه یک هفته قطعی آب برای اهالی روستای ولی‌عصر بیشتر شد + فیلم

روستایی ولی‌عصر بندرامام‌خمینی (ره) فاقد امکانات اولیه زندگی است+فیلم

پرترددترین جاده خوزستان بلای جان اهالی روستای ولی‌عصر بندر امام خمینی(ره) شده است

علی حزباوی سرپرست آبفا روستایی شهرستان بندرماهشهر در گفت وگو با خبر بندر امام خمینی(ره) با بیان اینکه شبکه آبرسانی روستا ولی عصر شاخه‌ای است اظهار داشت: به علت سیستم شاخه ای آبرسانی، فشار آب منازل ابتدا روستا و نزدیک به خط لوله اصلی دارای فشار خوب است ولی منازل انتهایی دچار افت فشار آب می شوند.

وی افزود: باید شبکه داخلی روستا به طور کامل تعویض و به صورت شبکه ای شود که همه اهالی روستا از آب با فشار متعادل و مناسب برخوردار شوند.

حزباوی با بیان اینکه برای بار اول که خدمت اهالی روستا می رسد، بیان کرد: روستای ولی عصر در سال ۹۶ از سکونتگاه غیررسمی به روستا تبدیل شده ولی تاکنون تحویل آبفا روستایی شهرستان نشده است.

وی افزود: اگر بخشداری بندر امام خمینی(ره) آبفا روستایی را موظف به انجام خدمات کند ما هم با نگاه مثبت برای تحویل آبفا روستا ولی عصر با هماهنگی استان اقدام می کنیم.

حزباوی در ادامه تاکید کرد: تا روشن شدن وضعیت نهایی تحویل آب روستا، کلیه تعمیرات شکستگی خط لوله را آبفا روستایی شهرستان برعهده می گیرد و جای نگرانی نیست.

سرپرست آبفا روستایی شهرستان بندرماهشهر در پایان گفت: بعد از تحویل آب و فاضلاب روستا ولی عصر بندر امام خمینی(ره) به آبفا روستایی شهرستان، با هماهنگی بخشدار و فرماندار اقدام به تعویض شبکه آبرسانی و نصب دستگاه کلرزنی مایع برای بهبود کیفیت آب روستا می کنیم.

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، روستای ولی عصر بندر امام خمینی(ره) معروف به شهرک گاما در سال ۹۶ از سکونتگاه غیررسمی به روستا تبدیل شد. روستا به دلیل اینکه در سال های گذشته به عنوان سکونتگاه غیررسمی بوده به جز برق هیچ امکانات زیرساختی در آن انجام نشده است و روستا فاقد امکانات اولیه زندگی است.

تعلل در تحویل تاسیسات آبرسانی به آبفا روستایی مشکلات زیادی برای اهالی روستا ولی عصر بندر امام خمینی(ره) ایجاد کرده و سبب شده اقدام موثری برای برطرف شدن مشکلات آب شرب بهداشتی و ایجاد شبکه آبرسانی انجام نشود. تحویل تاسیسات آبرسانی به آبفا روستایی باید در اسرع وقت توسط فرمانداری شهرستان بندرماهشهر و بخشداری بندر امام خمینی(ره) به عنوان عالی ترین مقام دولتی انجام شود تا اعتبارات لازم برای برطرف شدن مشکل از منابع آبفا روستایی برای رفع مشکل آب شرب بهداشتی، شبکه آبرسانی و سیستم دفع فضلاب روستایی، تامین شود.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/9678کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/9678/بهبود-کیفیت-آب-روستای-ولی-عصر-بندرامام/کپی شد!