ماجرای عدم پذیرش یک کارتن‌خواب در بیمارستان امام

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از فارس، چند روز گذشته تصویر دو نفر از شهروندان در فضای مجازی منتشر شد که ادعا شده بود این افراد دچار شکستگی در برخی از اعضای بدن خود هستند ولی به دلیل نداشتن هزینه درمان، از سوی کادر بیمارستان امام خمینی اهواز پذیرش نشدند.

افرادی که بیماری جدی داشته باشند به بهزیستی معرفی می‌شوند

پس از پیگیری موضوع توسط  خبرنگار فارس اما رئیس بیمارستان امام خمینی اهواز  با رد این ادعا گفت: این دو فرد بی‌خانمان هستند و مدت‌هاست اطراف بیمارستان کارتن خواب هستند گاهی در مقابل در بیمارستان می‌نشینند و برای اینکه برای ما ایجاد درد سر نکنند آنها را وارد بیمارستان می‌کنیم که به آن‌ها کمی رسیدگی کنند.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه چرا با وجود مشاهده افراد کارتن خواب در اطراف بیمارستان به بهزیستی اطلاع نمی‌دهید، بیان کرد: ما تنها در مورد افرادی با بهزیستی صحبت می‌کنیم که بیماری جدی داشته باشند و نیاز به حمایت اجتماعی دارند.

بیشتر بخوانید:

کمبود خون در خوزستان / نیاز فوری به اهدای خون

مراکز خدمات دندانپزشکی دولتی در بندرامام‌خمینی(ره) و بندرماهشهر اعلام شد

بسته حمایتی به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام‌خمینی(ره) توسط پتروشیمی بندرامام‌خمینی(ره) اهدا شد

چند روز بعد…

بر اساس این گزارش، با گذشت حدود یک هفته از این ماجرا این بار فیلمی در شبکه‌های اجتماعی پخش شد که نشان می‌دهد یکی از آن دو نفر که پیرمردی سالخوده است روی تخت در خارج از بیمارستان رها شده بود.

در پیگیری موضوع متوجه شدیم یک شهروند اهوازی در تاریخ ۲۷ مردادماه  برای ویزیت همسر خود به بیمارستان مراجعه می‌کند که متوجه رها شدن پیرمرد و پیرزن  روبروی  محل اورژانس بیمارستان امام می‌شود و زمانی که علت را از حراست بیمارستان جویا می‌شود در پاسخ می‌گویند: این دو فرد مریض هستند اما به دلیل نداشتن هزینه بستری و درمان بیمارستان حاضر به پذیرش آن‌ها نیست.

حمیدرضا توکلیان شهروند خیرخواه اهوازی که از ابتدای امر پیگیر حل مشکل این بیمار بود ماجرا را این‌گونه تشریح می‌کند:ساعت یازده شب بود که پس از دیدن وضعیت این دو بیمار(پیرمرد و پیرزن) از طریق دوستان خودم برای بستری شدن آن‌ها پیگیری کردم و موفق شدم با هزار زور آن‌ها را در بخش کاردیو اورژانس بیمارستان امام بستری کردم.

بیمار بدون درمان ترخیص شد

فردای همان شب با من تماس گرفتند و گفتند که بیمار شما ترخیص شد و بنده به خیال اینکه کار درمانی آنها انجام شده به بیمارستان مراجعه کردم اما متوجه شدم تنها از آن‌ها آزمایش گرفتند این در حالی است که از پای فرد بیمار(پیرمرد) کرم بیرون می‌زد.

موضوع را به پرستار اورژانس اطلاع دادم و گفتم  پای وی عفونت کرده، اما هیچ کار درمانی برای بیمار انجام ندادید و حتی یک پمادی هم به پای وی نزدید آنقدر وضعیت نگران کننده است که از بوی تعفن نمی‌شود کنار بیمار نشست.

در پیگیری که  انجام دادیم قرار شد هزینه‌های درمان  این دو فرد رایگان شود در نهایت یک پزشک متخصص پس از ویزیت بیمار گفت: بیمار باید بستری شود اما چون در بیمارستان امام بخش عفومی نداریم باید به بیمارستان رازی منتقل شود.

صاحب‌خانه عذر آن‌ها را خواسته بود

در حال انجام کارهای درمانی بیمار متوجه شدم دفترچه بیمه ندارند که برای انجام برخی کارها با پیرزن (همسر بیمار) به انجمن چهارده معصوم و کمیته امداد مراجعه کردم؛ قرار شد یکسری مدارک این دو فرد را تهیه کنم اما از آنجایی که پیرزن مشکل فراموشی دارد حدود یک ساعت و نیم در خیابان دنبال آدرس خانه آن‌ها گشتم تا خانه را پیدا کردم ولی متوجه شدم به دلیل اینکه مهلت آن‌ها تمام شده  صاحب‌‌خانه عذر آن‌ها را خواسته و کلید خانه را عوض کرده است.

تقبل  هزینه‌های درمان توسط کمیته امداد استان

اکنون کارهایی درمانی بیمار با حمایت کمیته امداد امام خمینی در حال انجام است و به نظر می‌رسد بیمار علاوه بر درمان عفونت یک عمل جراحی داخلی نیز دارد.

انتهای پیام/ ع

https://biknews.ir/9416کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/9416/ماجرای-عدم-پذیرش-یک-کارتن‌خواب-در-بیم/کپی شد!