اولین گردهمایی خادمان زائران اربعین در بندر امام خمینی(ره) برگزار شد

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، پنجشنبه شب همزمان با شب شهادت حضرت امام محمد تقی جواد الائمه(ع)، اولین گردهمایی خادمان اربعین در حسینیه عاشقان ثارالله بندر امام خمینی(ره) با حضور بخشدار، سرپرست شهرداری، اعضای شورای شهر، فرمانده حوزه مقاومت بسیج، خادمان مواکب، حسینیه‌ها، مساجد و هیات‌های مذهبی شهر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام رستم بیگی امام جماعت حسینیه عاشقان ثارالله هیات رزمندگان اسلام ضمن تقدیر از خادمان زائران اربعین با بیان لزوم پرداختن به حرکت عظیم و ثواب خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی گفت: خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در تمام مسیر زیارت ثواب دارد و فرقی بین خدمت رسانی قبل از مرز و بعد از مرز وجود ندارد، حرکت مردمی اسکان زائران اربعین در مسیر بازگشت چندین سال است که در بندر امام خمینی(ره) آغاز شده است و مردمی بود این حرکت باید حفظ شود و سایر ارگان‌ها به پشتیبانی از حرکت مردمی بپردازند.

[quote]

بیشتر بخوانید:

۴۰۰ موکب برای خدمات‌رسانی اربعین در شلمچه ثبت‌نام کردند

ویزای اربعین حذف شد

زائران اربعین بدون بیمه و گذرنامه به مرز مراجعه نکنند

[/quote]

سپس مستندی از اقدامات سال ۹۷ حسینیه‌ها و مساجد شهر بندر امام خمینی(ره) در خصوص اسکان زائران اربعین در مسیر بازگشت پخش شد.

در ادامه آرش قنبری بخشدار بندر امام خمینی(ره) با اشاره به حرکت عظیم امام حسین(ع) و نهضت سرخ عاشورا طی سخنانی بر اهتمام ارگان‌های دولتی در پشتیبانی از حرکت مردمی اسکان زائران اربعین در شهر بندر امام خمینی(ره) تاکید کرد.

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، هر ساله با نزدیک شدن به ایام اربعین هزاران زائر از سراسر کشور برای رسیدن به مرز شلمچه از بندر امام خمینی(ره) عبور می‌کنند و خادمان زائران در مسیر رفت و بازگشت با اتخاذ تمهیداتی بصورت مردمی و متمرکز خدمات رفاهی از قبیل اسکان، خدمات پزشکی رایگان و… را به زائران ارائه می‌دهند.

https://biknews.ir/8838کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/8838/اولین-گردهمایی-خادمان-زائران-اربعین-د/کپی شد!