نظام مهندسی از کلیه پروژه‌های فنی شهری بندر امام حمایت می‌کند

به گزارش خبر بندرامام خمینی(ره) به نقل از تسنیم؛ طی ماه‌های اخیر، نگرانی‌هایی توسط مردم و فعالان اجتماعی در فضای مجازی برای پروژه‌ زیر گذر نفر رو حد فاصل بازار کوی شهید مطهری و بازار شهید صدوقی در خصوص ریسک اجرای پروژه‌، اتلاف منابع و سرمایه‎های شهر، دفع ‌آب‌های سطحی و کار در عمق، ایجاد شده است.

ایمان فلاحی در این باره  اظهار داشت: جلسه کمیسیون شورای شهر با حضورنظام مهندسی بندر امام خمینی(ره) و تیم فنی شهرداری بندر امام خمینی(ره) برای بررسی پروژ‌ه‌های پیاده‌روسازی خیابان آیت الله سعیدی، زیرگذر نفررو حدفاصل بازار کوی شهید مطهری(بلوکی‌ها) و بازار شهید صدوقی که شهرداری و شورای شهر بندر امام خمینی(ره) در نظر دارند شروع کنند، برمبنای مهندسی و نظارت صحیح تشکیل شد.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر بندرامام خمینی(ره) افزود: از نظام مهندسی بندر امام خمینی(ره) در این جلسه دعوت کردیم که در کار و اجرا کمک و رابطه دو سوی شهرداری را با نظام مهندسی در خصوص پروژه‌های عمرانی حفظ کنیم و پروژه‌های عمرانی به خوبی انجام شود.

نظام مهندسی از کلیه پروژه‌های فنی شهری حمایت می‌کند

محمد جوادیان‌فرد رئیس نظام مهندسی بندر امام خمینی(ره) نیز در خصوص پروژه‌های شهرداری بندر امام خمینی(ره)، اظهار داشت: نظام مهندسی از کلیه پروژه‌های فنی شهری حمایت می‌کند و این پروژه‌ها علاوه بر اشتغال‌زایی، باعث پیشرفت شهر، بالا بردن المان‌های شهری و زیباسازی شهر می‌شوند.

وی با بیان اینکه طی پانزده سال گذشته پرو‌ژ‌ه‌های عمرانی خاصی در شهر صورت نگرفته است، بیان کرد: پروژه‌های جدید شهرداری بندر امام خمینی(ره) به دلیل خاص بودن دغدغه، حاشیه‌ و نگرانی‌هایی برای مردم ایجاد کرده است.

رئیس نظام مهندسی بندر امام خمینی(ره) افزود: پروژه‌ها از لحاظ فنی راه و روش مهندسی دارند و هدف شهرداری در خصوص پروژه‌ی زیرگذر نفررو، عبور ایمن افراد از بازار کوی شهید مطهری(بلوکی‌ها) به سمت بازار شهید صدوقی است و طبیعی است زمانی که شهرداری و شورای شهر پروژه‌ای را تعریف می‌کنند بودجه آن را در نظر گرفته‌ که کار متوقف نشود.

بحث‌های فضای مجازی قابل استناد نیست

جوادیان‌فرد در خصوص بحث‌های فضای مجازی در مورد قابل اجرا نبودن پروژه‌های شهرداری، بیان داشت: فضای مجازی آزاد است و شهروندان می‌توانند اظهار نظر کنند ولی بحث‌های فضای مجازی قابل استناد نیست و شهروندان دقت داشته باشند و اجازه بدهند پروژه‌ها در شهر تعریف و اجرا شوند.

رئیس نظام مهندسی بندر امام خمینی(ره) با اعلام موافقت با اجرای پروژه‌های شهرداری، اظهار داشت: از لحاظ نظام مهندسی، کلیه پروژه‌ها قابل اجرا و انجام شدن هستند و شش سال پیش برای شهردار وقت سه نقطه مشخص کرده و پیشنهاد دادم که زیر‌گذر نفررو اجرا شود.

وی افزود: پل‌های هوایی با وجود مکانیزه بودن جوابگو نبوده و مورد استقبال قرار نمی‌گیرند و باید با ایجاد جاذبه از طریق فضای دیدنی و یا بازار از طریق زیرگذر انجام شود و با اجرای پروژه زیرگذر انتظار می‌رود مورد استقبال شهروندان قرار گیرد.

جوادیان‌فرد در پایان گفت: انتظار می‌رود در خصوص پروژه‌های شهری جلسات کارشناسی بیشتری برای بررسی موضوعات مختلف انجام شود تا با کمترین هزینه و تلفات پروژها انجام شود./ تسنیم
انتهای پیام/ن

https://biknews.ir/6091کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/6091/نظام-مهندسی-از-کلیه-پروژه‌های-فنی-شهر/کپی شد!