باوجود آمار بالای بیکاری، جذب نیروی غیر بومی منطقی نیست

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از فارس، همایش تجلیل از صنعتگران نمونه منطقه آزاد اروند، ظهر امروز در سالن همایش اتاق بازرگانی خرمشهر برگزار شد.

در این همایش آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، اسماعیل زمانی مدیرعامل منطقه آزاد اروند، ابوالفضل روغنی عضو کمیسیون اتاق بازرگانی کشور، جبرائیلی مدیرعامل پتروشیمی آبادان و جمعی از مسئولان و صنعتگران حضور داشتند.

آیت الله حیدری در این همایش، اظهار کرد: امروز اگر چه دیر ولی شاهد به روی ریل افتادن و شکوفایی صنایع در منطقه آزاد اروند هستیم. امیدواریم بستری برای اشتغال هرچه بیشترمردم در منطقه آزاد اروند باشد.

وی افزود: در عین رونق بازار، باید در حکومت اسلامی در راستای سالم سازی اخلاقی محیط از لحاظ اسلامی و دینی نیز تلاش کنیم و همان طور که نسبت به ایران اسلامی تعصب داریم نسبت به صنعت و اشتغال ایرانی هم متعصب باشیم و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری از کالاهای داخلی حمایت کنیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شعار سال در حمایت از تولید کالای داخلی یه شعار حکیمانه است، افزود: این شعار منحصر به یک سال نیست و برای سال‌های دیگر نیز است؛ باید از کالاهای خوزستانی حمایت کنیم تا صنعت گران خوزستانی به فعالیت بیشتر تشویق شوند زیرا به دنبال آن مشکلات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور حل خواهد شد.

وی عنوان کرد: سال گذشته ۱۰ هزار دفترچه بیمه برای اولین بار در منطقه آزاد اروند صادر شد به این معنی که ۱۰ هزار نفر برای اولین بار وارد بازار کارشده‌اند که خبر بسیار خوبی است.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با توجه به اینکه حمایت از صنعتگران باعث می شود تا صنعتگران خوزستانی نیز دل به کار بدهند، بیان کرد: این موضوع باعث افزایش اشتغال و راهکاری برای برون رفت از مشکلات است.

وی گفت: همه مردم ایران برای ما عزیز هستند اما باید اولویت اشتغال در آبادان و خرمشهر به مردم این شهرها و بعد از آن به خوزستانی‌ها اختصاص داده شود. در دیگر شهرهای کشور ۵۰ درصد نیروها از همان شهر و مابقی از دیگر مناطق شهرستان و کشور است. درحالی‌که در خوزستان این موضوع بالعکس است و این کار اشتباه و خلاف عقل بوده  و در صورت ادامه این سیاست‌های غلط، تعداد بیکاران خوزستان افزایش خواهد یافت.

حیدری عنوان کرد: نرخ معدل بیکاری در کشور ۱۲ و نیم درصد و در خوزستان ۲۵ درصد یعنی دو برابر نرخ کشوری است؛ خوزستان علاوه بر مشکلات جنگ تحمیلی و مافیای آب و بحث های شوری آب که به ۲ هزارمیکرو موس رسید، مشکل عمده بیکاری نیز دارد و این یک فاجعه است .

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: حداقل از طریق منطق عقلانی و حکیمانه، اولویت اشتغال را باید به آبادانی‌ها و خرمشهرها داد. وقتی آمار بیکاری در این دو شهر بالاست، معنا ندارد که نیرو از خارج از این شهرستان‌ها جذب کنیم.

وی گفت: مردم آبادان و خرمشهر و کل استان خوزستان مرزنشین هستند و به نمایندگی تمام مردم ایران در حال حفظ مرزهای‌کشور، مردم آبادان و خرمشهر در جنگ تحمیلی سینه سپر کردند و ۲۲ درصد از شهدا را تقدیم اسلام کرده‌اند؛ برای حفظ این مرز و بوم باید به زندگی و آینده امیدوار باشند و اولویت اشتغال راباید به نیروهای بومی دهیم؛ این از مستحبات نیست بلکه امری واجب و ضروری است.

https://biknews.ir/5203کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/5203/باوجود-آمار-بالای-بیکاری،-جذب-نیروی-غی/کپی شد!