یک ماه فرصت برای پتروشیمی کارون/هرگونه اقدام با نظر سازمان محیط زیست

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، به دعوت این سازمان، جلسه بررسی مسائل زیست محیطی شرکت پتروشیمی کارون با حضور فرماندار شهرستان، ریاست حوزه قضایی بندر امام خمینی(ره)، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون در دفتر مدیرعامل این سازمان برگزار شد.

در این جلسه شهیدی نیا، ضمن تاکید بر ضرورت رعایت مسائل محیط زیستی و اولویت آن در منطقه، با طرح مشکلات مطروحه پتروشیمی کارون و اظهار نظرهای انجام شده توسط مراجع تخصصی و نیز اخبار منتشر شده در فضای مجازی، هدف از برگزاری جلسه را تبادل اطلاعات موثق و بررسی اقدامات انجام شده و اتخاذ تصمیمات در این خصوص عنوان کرد.

در ادامه ی جلسه مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون شرح کاملی از علت مشکل ایجاد شده و اقداماتی که طی دو طرح موازی جهت خرید کاتالیست واحد اسیدنیتریک بعمل آورده اند را ارائه و تصریح کرد: هم اکنون و در شرایط موجود نیز انتشار گاز مورد نظر در حد استاندارد می‌باشد.

سپس اظهاراتی فنی توسط مدیرکل محیط زیست استان خوزستان در رابطه با ضرورت توجه شرکتها به کنترل آلودگی و تولید با لحاظ کردن الزامات محیط زیست اراده شد که مورد تاکید و تایید فرماندار شهرستان بندرماهشهر نیز قرار گرفت.

در ادامه‌ی این جلسه، ریاست حوزه قضایی بندر امام خمینی(ره)، ضمن صحه گذاری بر اهمیت موضوع، تاکید کرد: تلاش و برنامه ریزی شرکتها در جهت رفع مشکلات نیز می‌بایست مد نظر قرار گیرد و در این ارتباط ارائه گزارش های مربوطه توسط سازمان محیط زیست و سازمان منطقه ویژه در پیگیری امور حائز اهمیت است.

در پایان جلسه، مقرر شد شرکت پتروشیمی کارون در یک بازه زمانی یکماهه نسبت به نهایی کردن خرید کاتالیست و رفع مشکل، اقدام و سازمان محیط زیست در طول این مدت نظارت لازم را بر فرایند انجام کار به عمل آورد و هرگونه اقدام آتی منوط به اعلام نظر سازمان محیط زیست خواهد بود.

جلسه بررسی مشکلات زیست محیطی پتروشیمی کارون

https://biknews.ir/4868کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/4868/یک-ماه-فرصت-برای-پتروشیمی-کارون-هرگونه/کپی شد!