تاریخ پیگیری شهرستان شدن بندرامام خمینی(ره) به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی می رسد/ دولت وظیفه دارد بندرامام خمینی(ره) را شهرستان کند/ مسئولان بندرامام خمینی(ره) در بحث امنیت کوتاهی کردند

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) علی گلمرادی عصر جمعه مورخ ۲۸ اردیبهشت ۹۷ با دعوت از کلیه خبرنگاران شهرستان ماهشهر، بندر امام خمینی(ره)، چمران و حومه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

گلمرادی گفت: شهرک انرژی بندر ماهشهر در حال ورود به فاز اجرایی بوده و با ایجاد این شهرک در شش سال ۱۵ هزار شغل ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به حریم و محدوده بندر امام خمینی(ره) و بندرماهشهر ادامه داد: حریم و محدوده بندر امام خمینی(ره) و بندرماهشهر دغدغه همه مردم منطقه بوده است، همه مسئولان باید تلاش کنند تا پرونده حریم و محدوده و شهرستان شدن بندر امام خمینی(ره) مختومه شود و به وظایف خود به عنوان مسئول رسیدگی کنند.

گلمرادی یادآور شد: تعیین تکلیف حریم و محدوده از وظایف شوراها و شهرداری‌هاست که توسط وزارت کشور انجام می پذیرد و ارتباطی با نماینده ندارد. بنده با توجه به وظایف قانونی خود در راستای تامین منافع ملی پیگیر ارتقای بخش بندر امام خمینی(ره) به شهرستان بوده‌ام.

وی عنوان کرد: در برخی از شهرستان‌ها جمعیت ۲۰ هزار نفر است و شهرستان می‌باشند،  بندر امام خمینی(ره) با جمعیت ۱۰۰هزار نفری تاکنون بخش است. شهرک طالقانی با جمعیت ۴۰هزار نفری متاسفانه تاکنون به شهر ارتقاء نیافته است و این علاوه به ضرری که به مردم وارد می‌کند به منافع ملی نیز ضرر می‌رساند و باعث عدم پیشرفت شهرها می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به خبرنگاران در خصوص مسائل مهم شهری بندر امام خمینی(ره) همچون امنیت، بهداشت، مستقل نمودن ادارات بندرامام خمینی(ره) و پیگیری مطالبات شهرداری ها از صنایع گفت: در بحث امنیت در شورای تامین شهرستان مصوبه‌ای اخذ شد که به‌شدت با کسانی که نظم و امنیت مردم را بر‌هم می‌زنند برخورد شود.

وی با بیان اینکه مسئولان بندر امام خمینی(ره) در مبحث امنیت کوتاهی کرده‌اند افزود: مجوز تاسیس مرکز نیروی انتظامی از استان گرفته شد و قرار است بخشدار بندر امام خمینی(ره) با همکاری شورا و شهرداری مکانی را اختصاص دهد و قسمتی از آن را صنایع تجهیز کنند، مابقی تجهیزات را فرماندهی استان تکمیل کند.

علی گلمرادی در خصوص مسائل بهداشت و درمان بندر امام خمینی(ره) گفت: اورژانس۲۱ تختخوابی بندر امام خمینی(ره) با اعتبار ۲۱ میلیارد تومان در حال احداث است و پیشرفتهای خوبی داشته.

وی با بیان اینکه اورژانس راه زینب(س) کار بیمارستان را انجام می‌دهد افزود: این اورژانس تمامی کارهای یک بیمارستان را انجام می‌دهد و مشکل درمان بندر امام خمینی(ره) را برای عدم مراجعه به شهر همجوار حل می‌کند.

نماینده مردم بندر امام خمینی(ره) با اشاره به موضوع ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی، عنوان کرد: پیگیری های مستمری در خصوص بیمارستان ۶۴ تختخوابی کوی اباذر انجام گرفت. نقشه های آن اماده و طبق صحبت‌های رئیس شبکه بهداشت و درمان، شروع به کار ساخت بیمارستان از اواخر ماه مبارک رمضان و تاسیس کارگاه آن انجام خواهد شد.

گلمرادی در خصوص استقلال ادارات در بندر امام خمینی(ره) بیان کرد: بحث شهرستان شدن بندر امام خمینی(ره) یک شاخص است برای تعریف ادارات، با پیگیری هایی که از قبل انجام شده و در دوره بنده نیز ادامه پیدا کرد، بعضی از ادارات اعلام آمادگی کردند و در کنار مبحث شهرستان، مستقل نمودن ادارات را پیگیری می‌کنیم.

وی در خصوص مطالبات شهرداری ها از صنایع گفت: وظیفه پیگیری مطالبات شهرداری ها برعهده شورا وشهرداری‌هاست و باید از مجاری قانونی پیگیری شود و اگر نتیجه ای گرفته نشد از طریق قضائی طبق قانون انجام می پذیرد. بنده کماکان اعلام می‌کنم با تمام توان برای به نتیجه رساندن پرداخت مطالبات کمک می‌کنم و در این مبحث ورود هم کرده‌ام.

https://biknews.ir/4637کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/4637/تاریخ-پیگیری-شهرستان-شدن-بندرامام-خمی/کپی شد!