تنها راه حل معضل ریزگردها، برگرداندن آب منتقل شده خوزستان است

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از فارس، آیت الله محسن حیدری آل‌کثیر در خطبه‌های امروز نماز جمعه اهواز در مصلی مهدیه امام خمینی (ره) ، با تأکید بر اینکه تنها راه حل معضل ریزگردها، برگرداندن آب منتقل شده خوزستان است، اظهار کرد: با این‌کار در عرض یک ماه این معضل حل خواهد شد. البته بازگرداندن آب نباید به صورت نمایشی و موقتی باشد.
وی با بیان اینکه خواسته مردم خوزستان مبارزه با فساد، تبعیض و حل معضل ریزگردها است، گفت: مقابله با ریزگردها باید اصولی باشد و نه آبنباتی و با نهال‌کاری. اگر خیلی هم به این روش امید داشته باشند و بخواهند در هرسال ۵ هزار هکتار نهال‌کاری کنند، ۷۰ سال طول می‌کشد تا نهال‌کاری ۳۵۰ هزار هکتار از کانون‌های ریزگرد به اتمام برسد.
امام جمعه موقت اهواز با تأکید بر اینکه ملت عاقل این فریب‌ها را باور نمی‌کند، عنوان کرد: همه کارشناسان بر این باور هستند و این تنها نظر من نیست. هنگامی که آب را منتقل کردند، تالاب‌ها، مراتع و مزارع کشاورزی خشک شد و امروز نیز همین‌ها به کانون ریزگرد تبدیل شده‌اند.
وی این مسئله را خلاف قانون، شرع و انصاف دانست و گفت: چرا بر خلاف سیر طبیعی، دولت آب را به بهانه شرب و در حقیقت برای کار‌خانه‌ها، فضای سبز، کشاورزی و مصارف دیگر منتقل می‌کند.
وی بیان کرد: ضرر ریزگردها برای همه کشور است، همانطور که در یکی از موارد وقوع این پدیده، ۷۰۰ هزار بشکه نفت استخراج نشد.
حیدری با بیان اینکه دولت و وزارت نیرو به این حرف گوش نمی‌دهند، خواستار ورود شورای امنیت کشور و قوه قضائیه به مسئله انتقال آب خوزستان شد و گفت: اگر قرار بر اجرای همه‌پرسی است باید در رابطه با موضوع انتقال آب باشد.
وی در ادامه با تقدیر از حضور باشکوه ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن، بیان کرد: حقیقتاً مردم ایران یک روز تماشایی را رقم زدند و خواب همه دشمنان را آشفته کرد.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: مردم به ندای امام امت لبیک گفتند، اما این معنای رضایت آنها از عملکرد برخی مسئولان نیست، بلکه مردم گله‌مند هستند.
وی گله‌مندی مردم از برخی مسئولان را به دلیل فساد و تبعیض دانست و گفت: این دو موضوع زشت و ضد ارزش در برخی دستگاه‌ها وجود دارد و برخی از مسئولان را فساد را در پیش گرفته‌اند.
حیدری افزود: تبعیض، بیکاری و اولویت ندادن به نیروی کار بومی به دلیل عملکرد برخی از دولت‌مردان است که مردم نیز صریحاً این موضوع را در شعارهای خود اعلام کردند.
وی عنوان کرد: اگر سخن از برگزاری همه‌پرسی می‌زنند، یکی از مهم‌ترین موضوعات همه‌پرسی باید مسئله مبارزه با فساد باشد اما متأسفانه برخی‌ها آدرس غلط می‌دهند و به جای جدی گرفتن موضوع مبارزه با فساد و تبعیض، بحث سوار کردن فتنه‌گران و افرادی که از قطار انقلاب پیاده شدند را مطرح می‌کنند.
امام جمعه موقت اهواز با اشاره به ۱ اسفند سال‌روز حمله جنگنده بعثی به هواپیمای مسافری ایران و شهادت ۴۰ تن از جمله حجت‌الاسلام محلاتی، گفت: یکی از افتخارات روحانیت، آمار بالای شهدای این قشر است. درحالی که در زمان دفاع مقدس حدود ۵۰ یا ۶۰ هزار روحانی در ایران بود، بیش از ۳ هزار نفر از روحانیان و طلاب به شهادت رسیدند که درصد بسیار بالایی است.
وی با بیان اینکه ۱۰ شهید و به عبارتی ۵۰ درصد شهدای روحانی مدافع حرم، خوزستانی هستند، گفت: خدا را شاکر هستیم که ما را از این خطه عاشورایی قرار داده است.
حیدری در ادامه با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت سیدعباس موسوی دبیرکل سابق حزب الله در سال ۷۰، عنوان کرد: برای دبیر کل مقاومت آرزوی طول عمر و موفقیت را داریم.

https://biknews.ir/3828کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/3828/تنها-راه-حل-معضل-ریزگردها،-برگرداندن-آ/کپی شد!