راه اندازی مجدد سینما ساحل بیش از ۴۵۰ میلیون تومان هزینه دارد

مهدی عساکره سینما ساحل

 

گفتگوی اختصاصی خبر بندر امام خمینی(ره) با مسئول سینما ساحل

مهدی عساکره اظهار داشت هفتاد درصد از روند راه اندازی سینما طی شده است.

هماهنگی های خوبی بین دستگاه های اجرایی بعمل آمده و مدیریت اداره ارشاد نامه نگاری های لازم را با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به جهت تسریع روند راه اندازی انجام داده اند.

مسئول سینما ساحل بیان داشت: سالهاست پخش فیلم در سینما ساحل به دلیل قدیمی بودن سیستم پخش امکان پذیر نبوده است اما در سال هایی که پخش فیلم در سالن سینما تعطیل شده بود از سالن برای برنامه های فرهنگی استفاده کرده ایم و اجازه نداده ایم سالن فرسوده شود.

وی تصریح نمود: راه اندازی مجدد سینما ساحل و آماده سازی جهت پخش فیلم نیازمند تعمیر و بروزرسانی سیستم سرمایش و گرمایش، صندلی ها، سیستم صوتی، نور و همچنین تعویض کف پوش سینماست علاوه بر مواردی که گفته شد سیستم جدید پخش فیلم هم باید از طریق اداره ارشاد به سینما تحویل داده شود که تاکنون این مهم انجام نشده است.

 

عساکره افزود: سینما ساحل راه اندازی خواهد شد اما مسئله مهمی که در اینجا مطرح است بحث حمایت از سینماست، شرکت ها و ارگانها می توانند با عقد قرارداد کارکنان خود را به تماشای فیلم تشویق کنند و همچنین از تنها سالن سینمای شهر هم حمایت کنند بدون حمایت دستگاه ها و ارگان ها چرخ سینما نمی چرخد و عملا ضرر ده خواهد بود.

 

مسئول سینما ساحل در مورد شایعاتی که در سالیان اخیر به دلیل پخش نشدن فیلم در سطح شهر منتشر شده بود اظهار داشت: حرف و حدیث های بسیاری در طول سالیان تعطیلی سینما توسط برخی همشهریان مطرح شد پاسخ بنده به این شایعات این است از سال ۱۳۸۹ تاکنون هیچ برنامه عروسی در سالن سینما انجام نشده است و فقط به برنامه های فرهنگی و همایش ها اختصاص داشته در سالهایی که سینما تعطیل بوده مالیات بر ارزش افزوده را هم پرداخت کرده ایم.

 

عساکره با بیان این مطلب که راه اندازی مجدد سینما بیش از ۴۵۰ میلیون تومان هزینه دارد و غیر از دستگاه پخش دیجیتال فیلم تمام هزینه بصورت شخصی پرداخت می شود برآورد هزینه های راه اندازی را در اختیار خبر بندر امام خمینی(ره) قرار داد و اظهار داشت: به جهت شفاف سازی بیشتر عرض می کنم راه اندازی سینما بیش از ۴۵۰ میلیون تومان هزینه در برخواهد داشت که غیر از دستگاه پخش دیجیتال تمام هزینه بر عهده مسئول سینما است زیرا سینما ساحل بندر امام خمینی(ره) یک ملک شخصی است و هیچ نهاد دولتی در این سینما سهم ندارد.

 

متصدی سینما ریز هزینه های راه اندازی مجدد سینما را اینگونه اعلام نمود: سیستم سرمایشی۴٠میلیون تومان، صندلی ها ٧٠میلیون تومان، سیستم صوت دالبی و روشنایی ٨٠میلیون تومان، سیستم پخش دیجیتال ٩۶میلیون تومان، تعوض کفپوش حدود ١۵٠میلیون تومان، تعمیر سرویس بهداشتی ٢٠میلیون تومان.

 

 

https://biknews.ir/2989کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/2989/راه-اندازی-مجدد-سینما-ساحل-بیش-از-450-میلی/کپی شد!