در آموزش و پرورش خوزستان معلم بدون صندلی و به صورت سرپا در کلاس درس می‌دهد

محمد تقی‌زاده ظهر امروز در جلسه آموزش و پرورش استان با اشاره به پیگیری مسائل پرداختی دستگاه‌های اجرایی به آموزش و پرورش ظرف ۳ سال گذشته اظهار کرد: تاخیر در پیگیری مسائل پرداختی به این دلیل است که آموزش و پرورش از اولویت‌های استان ما نبوده است.

وی تاکید کرد: به طور حتم اگر آموزش و پرورش جزو اولویت‌های استان بود تاکنون حق و حقوق معلمان و دانش آموزان پرداخت می‌شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه از سال ۷۱تا کنون تنها ۱۶۰ میلیارد تومان به آموزش و پرورش پرداخت شده است توضیح داد: در واقع به ازای هر دانش‌آموز ۱۴۰ تومان در نظر گرفته شده است که این میزان جواب‌گوی خرید گچ تحریر و مایع دستشویی دانش‌آموز نمی‌شود.

وی با اشاره به مشکلات مالی آموزش و پرورش و عدم توانایی آن در فراهم کردن امکانات گفت: در آموزش و پرورش ما معلم بدون صندلی سرپا در کلاس درس می‌دهد.

تقی‌زاده با بیان اینکه تنها دو شرکت برای پرداخت و کمک به آموزش و پرورش تمکین کردند بیان کرد: تنها شرکت پتروشیمی امام و مناطق نفت‌خیز جنوب به آموزش و پرورش مبالغی را پرداخت کردند و بیش از ۷۰ شرکت به آموزش و پرورش بدهکار هستند.

وی با بیان اینکه با ۱۶۰ میلیارد تومان چند بیمارستان و با امکانات دیگر را می‌توان برای فرهنگیان احداث کرد خاطرنشان کرد: تنها استانی که معلمان و دانش آموزان آن یک سانتی‌متر استخر یا فضای تفریحی ندارند استان خوزستان است.

تقی‌زاده در پایان در خواست کرد: مطالبات آموزش و پرورش در جلسات مختلف مطرح شود تا شاید بخش کوچکی از مشکلات ما حل شود. /فارس

 

https://biknews.ir/2102کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/2102/در-آموزش-و-پرورش-خوزستان-معلم-بدون-صندل/کپی شد!