عملکرد شورای شهر و شهرداری بندر امام خمینی(ره) قابل قبول نیست

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه متاسفانه وضعیت شهری و زیرساختی بندر امام خمینی(ره) به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست، گفت: کاهش مشکلات شهری نیازمند عزم جدی است و شورای اسلامی شهر و شهرداری در این خصوص عملکرد قابل قبولی نداشته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری خبر بندر امام خمینی(ره)، حجت‌الاسلام جاسم عبادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بندر امام خمینی(ره) با تبریک نهم اردیبهشت ماه روز شوراها به اعضای محترم شورای اسلامی اظهار کرد: برای اعضای شورای اسلامی شهر بندر امام خمینی(ره) از خداوند متعالی، آرزوی موفقیت جهت خدمت به مردم شریف درخواست می‌کنم.

وی افزود: عمده مراجعه‌های مردمی به دفتر امام جمعه نشان می‌دهد که میزان نارضایتی مردم از عملکرد شورای اسلامی شهر افزایش یافته است تا جایی که عمده آنها به ما می‌گویند ” ما اصلاً نیاز به شورای شهر نداریم.”

حجت‌الاسلام عبادی با تاکید بر اینکه متاسفانه وضعیت شهری و زیر ساختی بندرامام خمینی(ره) به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست، بیان کرد: تمام معابر شهر بندر امام خمینی(ره) آسفالت نیاز دارند.

وی افزود: وقتی در سطح شهر تردد می‌کنید به ندرت پیش می‌آید که چاله‌های خیابان‌ها را نبینید، بیش‌تر معابر کنده کاری و به حال خود رها شده است و متأسفانه بعضی از مناطق در بندر امام خمینی(ره) هستند که اصلاً آسفالت ندارند و در فصل بارندگی تردد این مناطق به شدت سخت می‌شود.

خطیب نماز جمعه بندر امام خمینی(ره) درباره فضای سبز شهری گفت: موضوع فضای سبز شهری نیاز به حفظ و توسعه دارد و سرانه فضای سبز نیاز به توجه بیشتری دارد.

وی ادامه داد: مبلمان شهری اغلب فرسوده و نیاز به بازسازی و زیباسازی دارد.

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه ورودی‌های شهری اصلا زیبنده قطب اقتصادی کشور نیست، بیان کرد: ورودی هر شهری بیانگر هویت آن شهر است و باید تبدیل به زیباترین نقطه شهر تبدیل شود تا هر رهگذر و مسافری که وارد شهر بشود یک تصویر زیبا در ذهن آن ماندگار شود.

وی با انتقاد از تعطیلی استخر حجاب شهرداری بندر امام خمینی(ره) گفت: تنها استخر شهرداری ماه‌ها است که تعطیل و به حال خود رها شده است و جوانان در استفاده از آن محروم هستند که انتظار داریم هرچه سریع‌تر ساماندهی و تعیین تکلیف شود.

حجت‌الاسلام عبادی ادامه داد: روشنایی شهر مطلوب نیست و بعضی از مناطق بندر امام خمینی(ره) روشنایی ندارند که شهرداری با همکاری اداره برق اعتبار لازم را برای روشنایی معابر و پارک ها قرار بدهند و روشنایی را به شرایط مطلوب برسانند.

وی تاکید کرد: کاهش مشکلات شهری نیازمند عزم جدی است و شورای شهر و شهرداری در این خصوص عملکرد قابل قبولی نداشته‌اند.

خطیب نماز جمعه بندر امام خمینی(ره) گفت: البته نباید کاهش حق آلایندگی، هزینه‌های بی حساب و کتاب در سالیان گذشته، بی‌نظمی که به سبب دخالت‌های بی‌جا توسط برخی افراد غیرمتعهد را در ایجاد این اوضاع نابسامان، نادیده بگیریم.

وی به اعضای محترم شورای اسلامی بندر امام خمینی(ره) توصیه کرد: این فرصت باقیمانده از خدمت‌گذاری را غنیمت بشمارید و حاشیه ها را کنار گذاشته و اعتماد مردمی که شما را امین خود دانستند و به شما رای دادند را جلب کنید و سعی کنید با نامی خوش این دوره را به پایان برسانید.

حجت‌الاسلام عبادی تصریح کرد: بنده به عنوان خدمتگزار مردم هر کاری که در جهت رفاه و خدمت به مردم باشد در کنار اعضای محترم شورای اسلامی خواهم بود و حمایت خواهم کرد، اما مردم مطمئن باشند در صورت تضییع حقوق آنها از سوی هر فرد و مسئولی که باشد تعارف نکرده و سر سوزنی کوتاه نخواهم آمد.

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) در فراز دیگر خطبه‌های نماز جمعه با گرامیداشت دوازدهم اردیبهشت ماه سالروز شهادت علامه استاد شهید مرتضی مطهری و پاسداشت روز معلم اظهار کرد: روز معلم را محضر همه معلمان و فرهنگیان عزیز ، خدمتگزار و شریف تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

وی افزود: استاد شهید مرتضی مطهری در روشنگری اقشار باسواد به ویژه قشر فرهنگی جامعه قدم‌های اساسی برداشته بود و آثار عمیق شهید در احیای فکر دینی اصیل و منطبق با نیاز روز جامعه ما بسیار مؤثر بوده است.

حجت‌الاسلام عبادی درباره نقش، جایگاه و ارزش معلم اظهار کرد: کسى که رسالت تعلیم و تربیت را به دوش مى‌کشد «معلم» است؛ معلم  در سر کلاس، نه فقط درسی که می‌دهد، بلکه نگاهی که می‌کند، لبخندی که می‌زند، اخمی که می‌کند، حرکتی که انجام می‌دهد و لباسی که می‌پوشد، بر روی دانش آموز اثر می‌گذارد.

وی افزود: انسان وقتی که به خودش نگاه می‌کند، عمیق‌ترین احساسات، عواطف و حالات خودش را اگر ریشه‌یابی‌ می‌کند، در انتهای خط، یک معلم را مشاهده می کند؛ معلم است که ما را می‌تواند شجاع یا ترسو، بخشنده یا بخیل، فداکار یا خودپرست بار بیاورد.

حجت‌الاسلام عبادی ادامه داد: معلم است که می‌تواند ما را متدین، باتقوا، پاک دامن، یا خدای ناکرده بی بندوبار، بار بیاورد. معلم چنین نقشی و ارزشی دارد و این تأثیر معلم است.

خطیب نماز جمعه بندر امام خمینی(ره) تاکید کرد: خدمت به معلمان و فرهنگیان در واقع خدمت به نسل آینده و عزت و کرامت نظام اسلامی است.

حجت‌الاسلام عبادی با تبریک دوازدهم اردیبهشت روز کار و کارگر اظهار کرد: این روز را خدمت کارگران شریف و نجیب ایران اسلامی تبریک عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: یازدهم سال سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع کارگران در سه موضوع اصلی “تاکید بر فرهنگ کار، تکریم کارگر و رعایت حقوق کارگر” خلاصه می‌شود.

وی تصریح کرد: امیدوارم همه مسئولان مربوطه این موضوع‌ها را سرلوحه کار خود قرار داده تا شاهد جهش تولید و رشد اقتصادی کشور باشیم.

انتهای پیام/

https://biknews.ir/16219کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/16219/عملکرد-شورای-شهر-و-شهرداری-بندر-امام-خم/کپی شد!