امام جمعه بندر امام خمینی(ره):

باید با مفسدان در هر رده و هر جایگاهی که هستند برخورد قانونی شود

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) گفت: فساد باعث کاهش اعتماد مردم به نظام می‌شود و شفافیت در مبارزه با مفاسد اقتصادی اعتماد عمومی را افزایش می‌دهد. باید با مفسدان در هر رده و هر جایگاهی که هستند برخورد قانونی شود.

به گزارش پایگاه خبری خبر بندر امام خمینی (ره)، حجت‌الاسلام جاسم عبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندر امام خمینی(ره)، با تبریک حلول ماه رجب و ولادت امام محمد باقر(ع) و همچنین تسلیت سالروز شهادت امام هادی(ع) اظهار کرد: ماه رجب ماه عبادت و بندگی و فرصتی بی‌نظیر برای خودسازی و بازگشت به مسیر الهی است که باید نهایت بهره‌گیری را از این ایام پرخیر و برکت داشته باشیم.

وی در ادامه یکی از مطالبات چندین ساله رهبر معظم انقلاب اسلامی از مسئولان را مبارزه همه‌جانبه با فساد عنوان کرد و افزود: فساد اعتماد مردم به نظام را کم می‌کند. مبارزه با فساد باید در مرحله نخست از حالت شعار خارج شود و چهره عملی واقعی به خود بگیرد.

خطیب جمعه بندر امام خمینی(ره) متذکر شد: البته اینکه برخی سیاه‌نمایی می‌کنند و می‌گویند فساد همه جا را فراگرفته درست نیست. فساد فقط جایی که یک عده‌ای رانت‌خوار هستند و نظارت درستی صورت نگیرد، وجود دارد.

عبادی تأکید کرد: نهادهای نظارتی باید به صورت دائمی و بدون ملاحظه بر عملکرد مسئولان نظارت و رصد کنند تا فسادی ایجاد نشود. البته قاطبه مسئولان که به صورت شبانه‌روزی برای اعتلای اسلام و ایران تلاش می‌کنند دامنشان از این آلودگی‌ها پاک است و باید مواظب باشیم طوری حرف نزنیم که سفید و سیاه را یکی فرض کنیم.

وی با بیان اینکه شفافیت در مبارزه با مفاسد اقتصادی اعتماد عمومی را افزایش می‌دهد، گفت: یکی از افتخارات قوه قضاییه نظام اسلامی این است که در این سال‌ها هرجا فسادی بوده، بدون مسامحه با آن مبارزه کرده و هیچ کوتاهی در این رابطه صورت نگرفته است.

امام جمعه بندر امام خمینی (ره) خاطر نشان کرد: برخورد با مفسدان باید بر اساس قانون صورت بگیرد و هرکه از سد قوانین عبور کرده مجازات شود. هیچ خط قرمزی را نباید غیر از خط قرمز قانون رعایت کرد. با مفسدان در هر رده و هر جایگاهی که هستند باید برخورد قانونی شود.

عبادی یادآور شد: ضعف، تعدد، تشتت، پیچیدگی و تفسیر پذیری و اجرایی نشدن قوانین، ایراد در فرآیندها و ضعف نظارتی از مهم‌ترین عوامل بسترساز فساد و مبارزه با فساد مبارزه با ریشه‌ها، بسترها و  زمینه‌های بروز و ایجاد فساد است. از این جهت زمانی بر فساد غلبه کرده‌ایم و اساس آن این است که نگذاریم فسادی ایجاد شود.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد مبارزه با اژدهای هفت‌سر فساد، تصریح کرد: یکی از نکات مهم در مبارزه با فساد گرفتار نشدن در تله توجیه‌گری به دلیل حمایت از انقلاب اسلامی و مقهور نشدن در فضای رسانه‌ای دشمنان است.

خطیب جمعه بندر امام خمینی (ره) گفت: فساد ابعاد و زوایای مختلف و ماهیت ضد پیشرفت دارد و حاصل تبانی برخی فعالان اقتصادی و سیاسی است و اگر این تبانی رخ ندهد، فساد هم صورت نمی‌گیرد.

انتهای پیام/

https://biknews.ir/15842کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/15842/باید-با-مفسدان-در-هر-رده-و-هر-جایگاهی-که/کپی شد!