وضعیت قرمز آلودگی در ۵ شهر خوزستان

آلودگی هوای خوزستان همچنان ادامه دارد به‌طوریکه‌ وضعیت برخی از نقاط این استان از جمله شهرستان ماهشهر و بندر امام خمینی (ره) را قرمز کرد.

به گزارش پایگاه خبری خبر بندر امام خمینی (ره)، بنا بر اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، هوای امروز پنج شهر خوزستان در وضعیت ناسالم و قرمز بوده است.

بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص کیفیت هوا بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون در ایستگاه شرکت ملی حفاری در اهواز ۱۶۳، ایستگاه پست برق شماره ۳ اهواز ۱۵۹، ایستگاه استانداری خوزستان در اهواز ۱۵۷، ایستگاه‌ اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان در اهواز ۱۵۶، ایستگاه نیوساید اهواز ۱۵۹، ایستگاه سوسنگرد ۱۳۳، ایستگاه شادگان ۱۵۲، ایستگاه آبادان ۱۵۳ و ایستگاه ماهشهر ۱۷۰ میکروگرم بر مترمکعب بوده بنابراین هوای این شهرها در وضعیت ناسالم و قرمز بوده است.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

با وجود این گزارش، تاکنون اطلاعیه‌ای مبنی بر تعطیلی مدارس خوزستان اعلام نشده است. 

انتهای پیام/

https://biknews.ir/15661کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/15661/وضعیت-قرمز-آلودگی-در-5-شهر-خوزستان/کپی شد!