حضرت زهرا(س) نخستین پرچم‌دار جهاد تبیین بود

امام جمعه بندر امام خمینی (ره) گفت: اگر مسئولان به دنبال برطرف کردن معضلات و مشکلات هستند باید از حضرت صدیقه کبری حضرت زهرا(س) درس بگیرند و از ولایت تبعیت عملی کنند.

به گزارش پایگاه خبری خبر بندر امام خمینی(ره)، حجت‌الاسلام جاسم عبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندر امام خمینی(ره) با تسلیت سالروز شهادت صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: بدون شک اگر بخواهیم حضرت زهرا(س) را بشناسیم و به مردم به خوبی بشناسانیم نیازمند این هستیم که ابعاد مختلف اندیشه، سیره زندگی و تفکرات آن حضرت را به مردم معرفی کنیم و قطعاً ولایت‌مداری از پررنگ‌ترین وجهه‌های شخصیتی ایشان بوده است.

وی افزود: امروز نیز نسخه شفابخش مشکلات جامعه تبعیت از ولایت است. چرا که اگر مسئولان به دنبال برطرف کردن معضلات و مشکلات هستند باید از حضرت صدیقه کبری حضرت زهرا(س) درس بگیرند و از ولایت تبعیت عملی کنند. چون تبعیت در سخن راحت است اما باید در میدان عمل ما تابع ولایت باشیم.

خطیب جمعه بندر امام خمینی (ره) خاطر نشان کرد: اولین پرچم‌دار جهاد تبیین وجود صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا(س) است، آن حضرت وقتی دید حقیقت در جامعه اسلامی دارد وارونه می‌شود، اسلام از مسیری که وجود مبارک پیامبر اعظم ترسیم کرده، دارد منحرف می‌شود و امام زمانش تنها مانده با تمام وجود به صحنه‌ آمد و علم جهاد تبیین را بلند و حقایق را برای روشنگری مردم تبیین کرد.

عبادی متذکر شد: امروز ما نیز وظیفه‌ای فاطمی داریم که نگذاریم دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب حقایق را  وارونه و جوانان ما و جامعه اسلامی را گمراه کنند.

وی تصریح کرد: اگر تاریخ ولایتمداری، ولایت‌پذیری و دفاع از ولایت را مرور کنیم، نخستین نامی که به چشم می‌خورد متعلق به بانویی است که دو عالم مدیون رشادت و دفاع جانانه‌اش در حمایت از ولایت‌ است.

امام جمعه بندر امام خمینی (ره) ادامه داد: بانویی که دین‌داری، ولایتمداری، پاکدامنی، همسرداری، فرزند پروری، رفتار و  کردار ایشان، همه و همه الگویی ناب و بی‌مانند برای زندگی نه تنها مسلمانان بلکه مردم تمام عالم به شمار می‌رود.

عبادی تاکید کرد: حضرت زهرا(س) یکی از شخصیت‌های مهم در عالم خالقت به شمار می‌رود که زندگی کوتاه ایشان سراسر آموزنده است و در یک کلام آن حضرت مرجع فکری و فرهنگی مردم در زمان خود بودند.

انتهای پیام/

https://biknews.ir/15659کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/15659/حضرت-زهراس-نخستین-پرچمدار-جهاد-تبیی/کپی شد!