رکورد عملیات همزمان تخلیه و بارگیری شناورهای نفتی در بندرامام خمینی(ره) شکسته شد

سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی این اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: رکورد عملیات تخلیه و بارگیری همزمان مواد نفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) با ثبت میزان ۷۱ هزار و ۲۵۰ تن شکسته شد.

به گزارش پایگاه خبری خبر بندر امام خمینی(ره)، داود چگنی سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی این اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان با بیان اینکه رکورد پیشین تخلیه و بارگیری همزمان شناورهای نفتی به میزان ۵۶ هزار تن در سال ۱۴۰۱ بود، اظهار کرد: عملیات تخلیه و انتقال مواد نفتی سبک از شناور به مخازن انبارش در زون نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، و فرآیند بارگیری مواد نفتی از مخازن به شناور، به طور همزمان انجام شد که در مجموع بیش از ۷۱ هزار و ۲۵۰ تن مواد سبک نفتی از شناور تخلیه و یا به شناور بارگیری شد.

وی افزود: بهره‌برداری از بزرگترین و مجهزترین پایانه اختصاصی مواد نفتی بنادر بازرگانی کشور در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) ضمن بهبود بسیار بالا در شاخص‌های عملیاتی و لجستیکی بندر موجب ثبت رکوردهای پیاپی عملیاتی شده و در نتیجه آن با کسب رضایتمندی صاحبان کالا و شرکت‌های کشتیرانی، افزایش حجم ترانزیت و حمل و نقل مواد نفتی از مسیر این بندر محقق شده است.

‎چگینی گفت: منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) به لحاظ قرارداشتن در موقعیت استراتژیک جغرافیایی و نیز با برخورداری از زیرساخت‌های مناسب بندری و ظرفیت‌های بالا در تخلیه، بارگیری و انبارش انواع کالا از جمله مواد نفتی نقش بسیار پر رنگی در حمل و نقل دریایی و تجارت ملی و بین‌المللی برعهده دارد.

https://biknews.ir/15632کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/15632/رکورد-عملیات-همزمان-تخلیه-و-بارگیری-شن/کپی شد!