خسارت‌های به مردم به صورت واقعی جبران شود / با مقصران آبگرفتگی بندر امام خمینی(ره) برخورد قاطع و عبرت‌آموز شود

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) گفت: امروز مطالبه اول مردم از دستگاه قضایی، امنیتی و نظارتی این است که هر مسئولی در هر رده‌ای و جایگاهی قرار دارد و در تکرار این حادثه نقشی داشته در سریع‌ترین زمان ممکن، با آن برخورد قاطع و عبرت آموز بشود.

به گزارش پایگاه خبری خبر بندر امام خمینی(ره)، حجت‌الاسلام جاسم عبادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندر امام خمینی(ره) با تسلیت روزهای شهادت صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و آغاز ایام فاطمیه(س) اظهار کرد: بنده با تمام وجود و تواضع از همه مردم شریف و ولایت‌مدار بندر امام خمینی (ره) بابت آبگرفتگی منازل عذرخواهی می‌کنم هر چند اینکار هیچ چیزی را جبران نکرده و دردی را دوا نمی‌کند.

وی افزود: هر چند که بنده وظیفه اجرایی ندارم و هر کاری انجام دادم وظیفه شرعی، اخلاقی و انسانی بوده و به نوکری شما مردم ولایت‌مدار بندر امام خمینی(ره) افتخار می‌کنم.

حجت‌الاسلام عبادی با تبریک هفته بسیج ادامه داد: از تلاش‌های شبانه روزی همه سازمان‌ها، ارگان‌ها و نهادها به ویژه پاسداران عزیز و بسیجیان سلحشور تشکر می‌کنم، که باز هم همانند همیشه در کنار مردم بودند و خدمتی ماندگار انجام دادند.

‌خطیب نماز جمعه بندر امام خمینی(ره) از عملکرد مسئولان شهرستان ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) انتقاد کرد و گفت: اگر جای مسئولان اجرایی بودم بخاطر بی‌کفایتی و بی‌مدیریتی که سبب فجایعی در منطقه و نابودی زندگی مردم شد، جهت کم شدن درد و ناراحتی مردم، استعفا داده و می‌رفتم و آخرت خودم را بخاطر چند روز دنیا خراب نمی‌کردم.

وی افزود: مدیری که توان مدیریت ندارد، استعفا بدهد و برود که اگر چنین نکند خیانت به نظام و انقلاب کرده است و ماندن او چیزی جز ضرر برای نظام ندارد.

حجت‌الاسلام جاسم عبادی ادامه داد: در روزهایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تقویت امید و ایمان در میان مردم را از مسئولان مطالبه می‌کنند، بخاطر ضعف مدیریت شهری این چنین خانه‌های مردم زیر آب برود و این همه خسارت را به مردم در این شرایط سخت اقتصادی وارد کند چطور قابل توجیه است؟

وی تصریح کرد: آنچه بیشتر از هر چیزی مردم را آزار می‌دهد تکرار این حوادث تلخ است که محصول بی کفایتی بعضی از مسئولان اجرایی شهرستان بندرماهشهر و بندر امام خمینی(ره) است.

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) درباره علل عقب‌ماندگی، عدم توسعه و پیشرفت بندر امام خمینی(ره) اظهار کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر نگاه‌های سیاسی، متکبرانه، خودخواهی‌ها و قدرت طلبی‌های برخی از مدیران اجرایی، باعث ضایع شدن حقوق مسلم مردم شریف و انقلابی بندر امام خمینی(ره) شده است‌.

وی افزود: انتظار مردم شریف و شهیدپرور بندر امام خمینی (ره) از رئیس جمهور انقلابی، وزیر محترم کشور، نمایندگان مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و استاندار استان خوزستان این است که به بازی های سیاسی و وعده‌های بی سرانجام پایان بدهند و حقوق مسلم مردم انقلابی بندر امام خمینی(ره) را به رسمیت شناخته و آنها را به مردم بازگردانند.

‌خطیب نماز جمعه بندر امام خمینی(ره) با بیان اینکه مردم علت تکرار اتفاقات تلخ را عدم برخورد قاطع و عبرت آموز با مقصران آبگرفتگی در سال ۹۹ می‌دانند، اظهار داشت: امروز مطالبه اول مردم از دستگاه قضایی، امنیتی و نظارتی این است که هر مسئولی در هر رده‌ای و جایگاهی قرار دارد و در تکرار این حادثه نقشی داشته در سریع‌ترین زمان ممکن، با آن برخورد قاطع و عبرت آموز بشود و هیچ تساهل و تسامحی پذیرفتنی نیست.

وی افزود: با وجود اینکه این حقیر دو ماه پیش همه تذکرات لازم را در نمازجمعه در خصوص جلوگیری از تکرار حوادث تلخ آبگرفتگی سال ۹۹ را داده بودم، اما توجه نشد و تدابیر لازم برای هشدارهای هواشناسی اتخاذ نشد.

حجت‌الاسلام عبادی  ادامه داد: سوال دیگر مردم از مدیران اجرایی این است که هزینه‌های صدها میلیارد تومانی که بعد از آبگرفتگی سال ۹۹ اختصاص داده شد کجا رفت و کجا هزینه شد؟ و اگر هزینه شده چرا هیچ نتیجه ای حاصل نشده؟ در این خصوص نهاد‌های بازرسی پیگیری، بررسی و برای مردم شفاف سازی کنند.

‌امام جمعه بندر امام خمینی(ره) خواستار جبران واقعی و عادلانه خسارت مردم شد و گفت: خواسته دیگر مردم این است که به صورت واقعی برآورده خسارت و جبران انجام شود، چرا که در این شرایط سخت اقتصادی جبران آن همه خسارت وارده به زندگی مردم واقعا دشوار و از عهده خانواده‌های خسارت دیده خارج است.

وی از مدیران کشوری، استانی، شهرستانی، صنایع پتروشیمی و بنادر درخواست کرد: هر اقدامی برای رفع معضل آبگرفتگی بندرامام خمینی(ره) لازم است از همین امروز اقدام کنند و شبکه دفع آبهای سطحی و فاضلاب را به صورت کامل اجرایی کنند، چرا که مردم به اندازه کافی هزینه بی‌توجهی ما را پرداخته و تحمل کرده‌اند.

انتهای پیام/

https://biknews.ir/15614کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/15614/خسارتهای-به-مردم-به-صورت-واقعی-جبران/کپی شد!