بیش از ۱۱۱ میلیمتر بارندگی در ایستگاه باران‌سنج بندرامام خمینی(ره) ثبت شد

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: ۱۱۱.۸ میلیمتر بارندگی در ایستگاه باران‌سنج بندر امام خمینی (ره) طی ۲۴ ساعت گذشته ثبت شد.

به گزارش پایگاه خبری خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان محمد سبزه زاری بیان کرد: میزان بارش در ایستگاه‌های باران‌سنج کوشک (اندیکا) ۵۷، باغملک ۱۳.۹، باوی ۵۱.۶، دارخوین ۲۶.۱، دانشگاه نفت کارون ۴۱، شهرداری منطقه ۶ اهواز ۲۶.۶، شهرداری منطقه یک اهواز ۳۸.۲، استانداری ۳۱.۲، هفتکل ۱۵.۶، اندیمشک ۶۰.۴، خرمشهر ۷.۵، بیدروبه ۵۲.۵، قلعه تل ۲۰ و شهر چمران ۶۹.۹ میلیمتر ثبت شده است.

وی افزود: میزان بارش ایستگاه‌های هواشناسی در شوش ۸۰، شوشتر ۷۴.۳، اندیمشک ۶۵.۶، دزفول ۵۸.۴، لالی ۵۰.۱، بندرماهشهر ۴۶.۵، کشاورزی اهواز ۴۱.۷، ایذه ۳۸.۴، مسجدسلیمان ۳۷.۶، اهواز ۳۵.۷، گتوند ۳۱ و بستان ۳۰.۳، هندیجان ۲۶.۳، امیدیه ۲۵ میلیمتر اعلام شد.

سبزه زاری ادامه داد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی تاثیر سامانه بارشی را بر روی استان نشان می دهد که سبب رگبار و رعد وبرق، وزش باد متوسط تا شدید در بیشتر مناطق استان و ریزش تگرگ در مناطق مستعد شده است.

مدیر کل هواشناسی خوزستان تصریح کرد: بیشترین حجم بارش‌ها طی امروز برای در مناطق مرکزی، شمالی، شرقی، جنوب شرقی و ارتفاعات استان قابل انتظار است و احتمال سیلابی‌شدن مسیل‌ها و آبگرفتگی معابر در بیشتر نقاط استان وجود دارد و همچنین شمال خلیج فارس طی امروز مواج و طوفانی همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود.

وی اظهار کرد: از اواخر وقت امروز از شدت بارش‌ها کاسته خواهد شد و به تدریج از فردا ظهر سامانه از استان خارج می شود، کاهش دمای بیشینه طی فعالیت سامانه و کاهش دمای کمینه پس از عبور سامانه از دیگر فعالیت‌های این سیستم است.

سبزه زاری اضافه کرد: طی فردا تا اواخر هفته جاری پدیده غالب در بیشتر مناطق مه صبحگاهی و شامگاهی است.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته آغاجاری با ۲۶.۹ و دهدز با ۱۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداقل دمای اهواز ۱۸.۶ و حداکثر ۲۵.۹ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

بر اساس این گزارش اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به بارش شدید باران و رعد و برق به ویژه در مناطق شمالی، شرقی و ارتفاعات و انتظار بارش تا ۱۰۰ میلیمتر در برخی مناطق هشدار سطح نارنجی و قرمز صادر کرده است.

با اعلام مدیریت بحران خوزستان با توجه به شدت بارندگی مدارس نوبت صبح و عصر استان غیر حضوری اعلام شد.| ایرنا

انتهای پیام/

https://biknews.ir/15611کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/15611/بیش-از-۱۱۱-میلیمتر-بارندگی-در-ایستگاه-ب/کپی شد!