جلسه شورای فرهنگ عمومی بندر امام خمینی (ره)‌ برای نخستین بار به صورت گفت‌وگو محور برگزار شد

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) گفت: یکی از ظرفیت‌های بی‌نظیر در بندر امام خمینی(ره)، ظرفیت عظیم نیروی انسانی فرهنگی و نخبه است، که باید علاوه بر شناسایی آنها، از این ظرفیت‌ها در جهت توسعه فرهنگی استفاده بشود.

به گزارش پایگاه خبری خبر بندر امام خمینی(ره)، دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی بندر امام خمینی(ره) با موضوع “چالش‌ها و ظرفیت های فرهنگی شهری” و حضور اعضای حقوقی این شورا در دفتر امام جمعه، برگزار شد.

به پیشنهاد سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر امام خمینی(ره) به عنوان دبیر جلسه، جلسه شورای فرهنگ عمومی با حضور برخی از چهره‌های نخبه شهری در حوزه‌های مختلف ورزشی، فرهنگی، رسانه‌ای، آموزشی و…، برگزار شد.

برای نخستین بار جلسه شورای فرهنگ عمومی بندر امام خمینی(ره) به صورت گفت‌وگو محور برگزار شد و اعضای دعوت شده به بیان دیدگاه‌ها پرداخته و راهکارهایی برای فرهنگ عمومی شهری به مسئولان این شورا، ارائه دادند.

حجت الاسلام جاسم عبادی امام جمعه بندر امام خمینی(ره) در جلسه شورای فرهنگ عمومی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین جلساتی که در منطقه برگزار می‌شود جلسه شورای فرهنگ عمومی است که مصوبه‌های آن لازم اجرا است.

وی افزود: شورای فرهنگ عمومی وظیفه آسیب شناسی، بیان راهکارها و چالش‌های پیشرو را در نظر بگیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بندر امام خمینی(ره) با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی از سال ۷۳  نسبت به موضوع آسیب‌های فرهنگی توسط دشمن تاکید کردند، گفت: دشمن پس از رشادت‌های هشت ساله دفاع مقدس و ناامیدی از جنگ سخت، از دهه هفتاد جنگ نرم و تمام عیار علیه ملت ایران را به جنگ فرهنگی و جنگ نرم تغییر داد.

وی افزود: موضوع فرهنگ نیاز به نگاه گسترده، همه‌جانبه و برنامه‌ریزی دقیق دارد.

حجت‌الاسلام عبادی تاکید کرد: یکی از ظرفیت‌های بی‌نظیر در بندر امام خمینی(ره)، ظرفیت عظیم نیروی انسانی فرهنگی و نخبه است، که باید علاوه بر شناسایی آنها، از این ظرفیت‌ها در جهت توسعه فرهنگی استفاده بشود.

سید احمد محفوظیان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر امام خمینی(ره) در جلسه شورای فرهنگ عمومی اظهار کرد: وظیفه شورای فرهنگ عمومی سیاست‌گذاری و رصد آسیب‌های فرهنگی،اجتماعی هر منطقه است.

وی افزود: پس از برگزاری جلسه‌های کارشناسی در حوزه آسیب،  باید به معالجه آن پرداخت.

دبیر شورای فرهنگ عمومی بندر امام خمینی(ره) ادامه داد: هدف از برگزاری این نشست و نیز دعوت از نخبگان و صاحب‌نظران این است که همفکری با جوانان در حوزه‌های مختلف می‌تواند راه را هموار کرده و سریع‌تر به مقصد برسیم.

وی افزود: شناسایی و استفاده حداکثری از نخبگان و شخصیت‌های ذی نفوذ فرهنگی و اجتماعی رسالت شورای فرهنگ عمومی است.

گفتنی است شورای فرهنگ عمومی زیر مجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی و اعضای آن شامل امام جمعه به عنوان رئیس، بخشدار به عنوان نائب رئیس، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیر، فرماندهان نظامی و روسای اداره‌های شهری به عنوان اعضای حقوقی این شورا محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/15502کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/15502/جلسه-شورای-فرهنگ-عمومی-بندر-امام-خمینی/کپی شد!
گزارش:
رضا ولایتی