قطع برق کارخانه آسفالت بندر امام خمینی (ره) به خاطر بدهی ۳ میلیاردی

شهردار بندر امام خمینی(ره) گفت: قطع برق کارخانه آسفالت به علت بدهی سبب توقف تمام پروژه‌های آسفالت معابر و لکه‌گیری‌ها، توسط شهرداری شده است.

به گزارش پایگاه خبری خبر بندر امام خمینی(ره)، مرتضی خرمی شهردار بندر امام خمینی (ره) بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: با توجه به بدهی ۳۰ میلیاردی ریالی شهرداری بندر امام خمینی(ره) به اداره برق، با وجود تلاش‌ها و وساطت مسئولان شهری، متاسفانه برق کارخانه آسفالت قطع شده و اداره برق حاضر به همکاری و مهلت دادن به این شهرداری نیست.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر شرایط مالی شهرداری بندر امام خمینی(ره) به گونه‌ای نیست که بتواند قبض برق را پرداخت کند و اولویت مالی، پرداخت حقوق‌های معوقه کارکنان و کارگران است. قطع برق کارخانه آسفالت سبب توقف تمام پروژه‌های آسفالت معابر و لکه‌گیری‌ها، شده است.

شاهپور جوکار رئیس اداره برق بندر امام خمینی(ره) در پاسخ سوال خبرنگار تسنیم درباره علت عدم وصل برق کارخانه آسفالت شهرداری، بیان کرد: شرکت توزیع برق خوزستان، قطع برق تمام بدهکارانی که قبوض‌شان را پرداخت نمی‌کنند، از ما مطالبه دارد.

وی افزود: اعتبار برای پرداخت حقوق‌های کارکنان اداره برق نیز از محل پرداخت قبوض برق است. شهرداری بندر امام خمینی(ره) می‌توانست با ارائه چند چک، تعهد پرداخت بدهی را بدهد تا ما نیز با ارائه آن به مسئولان استان، دستور وصل برق کارخانه آسفالت را بگیریم.

فرید قنواتی عضو شورای اسلامی شهر بندر امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: طبق کمیسیون ماده ۷۷ عوارض نوسازی را باید اداره‌های شهری پرداخت کنند که مبلغ ۴.۴ میلیارد تومان شهرداری بندر امام خمینی(ره) از اداره برق بندر امام مطالبه دارد.

وی افزود: اداره برق نحوه محاسبه بدهی را از شهرداری مطالبه کرد که مستندات لازم برای آنها ارسال و ارائه شد. رأی کمیسیون ماده ۷۷ برای پرداخت عوارض اداره برق به شهرداری بندر امام خمینی(ره) صادر شده ولی حکم آن هنوز ابلاغ نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر بندر امام خمینی(ره) با بیان اینکه شهرداری از شرکت توزیع برق خوزستان درخواست تهاتر بدهی انجام داده است، عنوان کرد: طبق هماهنگی انجام شده قرار بود با نظر مساعد استان، برق کارخانه آسفالت در پی این تهاتر وصل شود که متاسفانه انجام نشده است.

وی افزود: شهرداری تعاملات زیادی با اداره برق بندر امام خمینی(ره) در پروژه‌های نظیر اصلاح روشنایی بلوار آیت الله طالقانی حدفاصل پلیس راه تا شهرداری را دو سال قبل با تغییر پایه‌های روشنایی و کابل‌های خودنگه‌دار که قابل سرقت نیستند، و نیز نصب ال.ای‌.دی فقط برای رفاه شهروندان و به مبلغ ۳ میلیارد تومان انجام داده است که جزو تعهدهای اداره برق بندر امام خمینی(ره) بوده و شهرداری وظیفه‌ای در قبال آن نداشته است.

انتهای پیام/م

https://biknews.ir/15498کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/15498/قطع-برق-کارخانه-آسفالت-بندر-امام-خمینی/کپی شد!