فرمانده منطقه سوم دریایی سپاه: ناو شهید سلیمانی هیچ نمونه خارجی ندارد

فرمانده منطقه سوم دریایی سپاه گفت: چند سال پیش به یکی از کشورهای حوزه تولید ناو برای پیمایش اقیانوس درخواست طراحی ناو دادیم اما با ما همکاری نکردند، خودمان با تکیه بر توان دانشمندان داخلی ناوی طراحی کردیم که هیچ نمونه خارجی ندارد.

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، سردار مهدی هاشمی صبح امروز در رویداد فناورانه پتروفن زون۲ که در محل سالن همایش های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برگزار شد، با تقدیر از شرکت‌های دانش بنیان‌ اظهار داشت: امروز یکی از جهادهای بزرگی که رهبر انقلاب بر آن تاکید دارند، جهاد علمی است و جهاد علمی پایه بسیاری از جهادهای دیگر مانند جهاد سلامت و جهاد امنیت است.
فرمانده منطقه سوم دریایی سپاه تصریح کرد: برکاتی که امروز در حوزه دفاعی، نظامی و امنیت می‌بینید بسیاری از آن مدیون جهادهای علمی است که شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان علمی محقق کردند.
سردار هاشمی درباره تهدید اخیر آمریکایی‌ها برای استقرار شناورهای بدون سرنشین در خلیج فارس گفت: آمریکایی‌ها در خلیج فارس دو یا سه سال است که اعلام می‌کنند بیش از ۱۰۰ فروند شناور بدون سرنشین مستقر می‌کنیم.
وی ادامه داد: می‌دانید که در حوزه علوم و فنون بنیان شکن یکی از محورهای آن خودمختاری است؛ یعنی استفاده از فناوری که خودران و بدون حضور انسان است.

شهید عبدالله رودکی در دهه ۷۰ روی شناورهای خودمختار کار می کرد

فرمانده منطقه سوم دریایی سپاه عنوان کرد: شهید عبدالله رودکی در دهه ۷۰ روی خودمختاری شناورها کار می‌کرد و ما اوایل دهه ۷۰ توانستیم شناور خودمختار را بسازیم.
سردار هاشمی خاطرنشان کرد: در زمان دفاع مقدس موشک نداشتیم، آقای رفیق‌دوست ارتباطی با قذافی داشت و توانست چند موشک HY2 تهیه کند تا با ۲۰ یا ۳۰ نفر خدمه بتوانیم یک موشک شلیک کنیم.
وی افزود: شهید تهرانی‌مقدم وقتی به روس‌ها گفت موشک نقطه‌زن می‌خواهیم آنها به ما خندیدند؛ آقای تهرانی‌مقدم به آنها گفت سال آینده موشک نقطه‌زن را خواهیم ساخت و این اتفاق رخ داد.
فرمانده منطقه سوم دریایی سپاه به ناو شهید سلیمانی اشاره کرد و بیان داشت: چند سال پیش به یکی از کشورهای حوزه تولید ناو برای پیمایش اقیانوس درخواست طراحی ناو دادیم اما با ما همکاری نکردند. خودمان با تکیه بر توان دانشمندان داخلی ناوی طراحی کردیم که هیچ نمونه خارجی ندارد.
سردار هاشمی ادامه داد: امروز ناو شهید سلیمانی یک ناو تمام عیار از جنس آلومینیوم، با توان رزمی بالا و ۱۰۰ درصد ایرانی است که خودمان ساختیم و نقشه طرح آن دست هیچ کشوری نیست.
وی تاکید کرد: اگر در جبهه حق باشید خدا به کار شما برکت می‌دهد و راه ها را بر شما باز می‌کند.
فرمانده منطقه سوم دریایی سپاه در ادامه با بیان اینکه ورود از طریق آسمان با پاراگلایدر مربوط به جنگ های ۱۰۰ سال پیش است گفت: نمونه این برکت‌های الهی را امروز می‌توان‌ در غزه ‌دید. حماس با پاراگلایدر وارد سرزمین‌های اشغالی شد و گنبد آهنین نتوانست جلوی ورود این نیروها را بگیرد.

https://biknews.ir/15488کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/15488/فرمانده-منطقه-سوم-دریایی-سپاه-ناو-شهید/کپی شد!