رویداد فناورانه پتروفن زون۲ در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی آغاز شد

رویداد فناورانه پتروفن زون۲ با هدف حل مسائل صنعتی در ۶ شرکت پتروشیمی‌امیرکبیر، غدیر، فناوران، تخت جمشید، رازی و نوید زرشیمی و با مشارکت بیش از ۳۰ شرکت دانش بنیان از سراسر کشور، در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، رویداد فناورانه پتروفن زون۲ که با هدف شناسایی و حل موضوعات فناورانه شرکت‌های پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برنامه‌ریزی شده است، ظهر امروز با حضور مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و شرکت ‌های شتابدهنده و دانش بنیان آغاز به کار کرد.
در رویداد پتروفن زون۲ بیش از ۳۰ شرکت دانش بنیان از سراسر کشور برای حضور و حل موضوعات فناورانه ۶ شرکت پتروشیمی‌ امیرکبیر، غدیر، فناوران، تخت جمشید، رازی و نوید زرشیمی حاضرشده اند.
شرکت‌های دانش بنیان در این رویداد با حضور و جلسات تخصصی در محل مجتمع‌های پتروشیمی و گفت و گو با مدیران و کارشناسان مربوطه، ۸۲ نیاز فناورانه را از نزدیک بررسی می‌کنند و به ارائه راه حل های آن ها می‌پردازند تا با عقد تفاهنامه همکاری ومتعاقباً انعقاد و قرارداد ها، مسیر مشخصی برای حل موضوعات فناورانه شرکت‌های پتروشیمی ارائه دهند.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در آیین افتتاحیه رویداد فناورانه پتروفن زون۲ اظهار کرد: برگزاری رویداد پتروفن زون۱ در سال گذشته ثمرات خوبی برای صنعت پتروشیمی در منطقه ویژه به همراه داشت و از مجموع ۲۴ تفاهمنامه منجر به انعقاد ۶ قرار داد میان شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های پتروشیمی گردید و ۳ تفاهمنامه نیز در آستانه انعقاد قرارداد هستند.
برزگر با بیان اینکه به دنبال حل مسائل و افزایش اثر بخشی در رویداد پتروفن زون۲ هستیم، ادامه داد: برگزاری این رویداد‌ها باید با هدف رسیدن به نتیجه مطلوب باشد و صرف برگزاری رویداد‌های مختلف، چندان اثربخش نخواهد بود.
وی با اشاره به عمر بالای ۲۰ سال شرکت‌های پتروشیمی و ظرفیت ۳۰ میلیارد دلاری ایجاد شده در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، از وجود فرصت‌های بسیار در حوزه‌های حل مسائل شرکت‌های پتروشیمی، تکمیل زنجیره ارزش مهندسی معکوس و خودکفایی، HSE، افزایش بهره وری و بهینه سازی مصرف انرژی، افزایش کیفیت، جلوگیری از واردات، محیط زیست و توسعه برای دانش بنیان‌ها خبر داد.
رئیس هیأت مدیره سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: یکی از اهداف این سازمان ترسیم و تدوین نقشه راه دانش بنیان و تبدیل شدن به ناحیه نوآوری است، به شکلی که اکو سیستم و زیست بوم نوآوری در منطقه گسترش یابد.
برزگر اضافه کرد: قرارداد اولین کارخانه نوآوری نیز در منطقه ویژه منعقد شده و در مرحله اجرا قرار دارد.
وی در پایان گفت: آینده روشن انقلاب اسلامی در صنعت پتروشیمی با حضور دانش بنیان‌ها محقق خواهد شد وهمت، تلاش و توانمندی دانش بنیان‌ها در کنار پشتیبانی شرکت های پتروشیمی مستقر در منطقه و سازمان منطقه ویژه به‌ امید بخشی و ایجاد اقتدار صنعتی برای ایران اسلامی منتهی خواهد شد.
برزگر ضمن تشکر از مدیران و سرپرستان شرکت های پتروشیمی مسقر در منطقه اقتصادی پتروشیمی، برگزاری این رویداد فاخر در صنعت پتروشیمی را عامل ایجاد اقتدار صنعتی، امید آفرینی، افزایش خودباوری و اعتماد به نفس شرکت های پتروشیمی و همچنین جوانان نخبه و شرکت های دانش بنیان عنوان نمود.

https://biknews.ir/15483کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/15483/رویداد-فناورانه-پتروفن-زون۲-در-منطقه-و/کپی شد!