مردم بندر امام خمینی(ره) خلا مرکز انتقال خون را با استقبال بی‌نظیر پُر کردند + تصاویر

سرپرست انتقال خون آبادان از استقبال بی‌نظیر و بالغ بر ۲۰۰ نفری مردمی در طرح سیار خون‌گیری خبر داد و تاکید کرد: به دنبال ایجاد مرکز انتقال خون در بندر امام خمینی(ره)، هستیم.

احمد دولتیاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبر بندر امام خمینی(ره) اظهار کرد: سازمان انتقال خون آبادان به مناسبت هفته دفاع مقدس تیم سیار خون‌گیری به حسینیه اعظم محمدی اکراد بندر امام خمینی(ره) برای اهدای خون، اعزام کرد.

وی افزود: ۲۰۱ نفر از ۲۶۸ مراجعه کننده که توانایی اهدای خون داشتند در دو روز خون‌گیری انجام شد، که اگر زمان و امکانات اجازه می‌داد می‌توانستیم موفق‌تر عمل کنیم.

دولتیاری گفت: مراجعه‌های مردمی به دلیل فصل بازگشایی مدارس کاهش یافته بود ولی مردم بندر امام خمینی(ره) با استقبال بی‌نظرشان کمک شایانی به مرکز اهدا خون استان کردند که به نوبه خود از مردم، بانیان خیر و مسئولانی، که کمک کردند که این امر انسان دوستانه انجام شود، تشکر ویژه داریم.

سرپرست سازمان انتقال خون آبادان با بیان اینکه مراجعه کنندگان برای ایجاد مرکز ثابت انتقال خون در بندر امام خمینی(ره) مطالبه عمومی مطرح می‌کردند، بیان داشت: مردم بندر امام خمینی(ره) برای اهدای خون متحمل هزینه طی کردن مسافت شهری و خطرهای احتمالی ناشی از آن و…، در مراجعه به مراکز اهواز و آبادان می‌شوند.

وی تصریح کرد: در صورت همکاری مسئولان شهرستان ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) و اختصاص امکانات لازم و در شان مردم منطقه به دنبال ایجاد مرکز انتقال خون در بندر امام خمینی(ره)، هستیم.

دولتیاری درباره مزایا اهدای خون عنوان کرد: اهدای خون علاوه بر اجر معنوی و اخلاقی و انسان دوستانه می‌توانند جان یک تا سه نفر را نجات بدهند و نیز یک پایش سلامتی برای شخص است.

وی افزود: به خاطر موقعیت جغرافیایی نزدیک به دریا در این دو روز خون‌گیری افرادی مراجعه کردند که دچار پرخونی حاد بودند، که با اعمال تدابیر لازم مشکل آنها رفع و خون‌گیری انجام شد.

دولتیاری ادامه داد: اهدای خون سبب پایین آمدن ریسک سکته قلبی، تنظیم وزن، تنظیم چربی و… می‌شود که متاسفانه مردم بندر امام خمینی(ره) به دلیل نداشتن مرکز انتقال خون ثابت از آن محروم هستند.

سرپرست سازمان انتقال خون آبادان گفت: بیماران زیادی نظیر سرطانی، دیالیزی، تالاسمی، زنان و زایمان، تصادفات، اتاق‌های عمل و… به خون نیاز دارند که این خون‌های اهدایی پس از غربالگری از طریق شبکه استانی به مراکز هدف برای توزیع، ارسال می‌شود.

انتهای پیام/

https://biknews.ir/15474کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/15474/مردم-بندر-امام-خمینیره-خلا-مرکز-انتقال/کپی شد!
گزارش:
رضا ولایتی