بنیاد مسکن در بندرامام خمینی(ره) تسهیلات جدید برای شرایط خاص اعطا می‌کند + فیلم

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور از اعطای تسهیلات جدید به علت افزایش قیمت‌ها واحد‌هایی که به تازگی در بندر امام خمینی(ره) اقدام به بازسازی و مقاوم سازی کرده‌اند، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خبر بندر امام خمینی(ره)، معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور بعدازظهر چهارشنبه ۱۷ خرداد ماه ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با صداوسیما درباره آخرین وضعیت منازل خسارت دیده ناشی از آبگرفتگی آذر ماه ۹۹ بندر امام خمینی(ره)، اظهار کرد: با اجرای نهایی طرح بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهار هزار واحد مسکونی در بندر امام خمینی(ره)، مقاوم‌سازی و بازسازی می‌شوند.

جودی افزود: در اجرای این طرح نیز تا یک ماه آینده معابری که زیر ساخت‌های آن‌ها از جمله آب، برق و گاز تکمیل شده اند، آسفالت می‌شوند.

وی با اشاره به اعطای تسهیلات ۱۵۵ میلیون تومانی به واحد‌های مسکونی این طرح ادامه داد: به علت افزایش قیمت‌ها واحد‌هایی که تازه اقدام به بازسازی و مقاوم سازی کرده‌اند، تسهیلات جدید اعطا می‌شود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور بیان کرد: همچنین سیمان رایگان به واحد‌هایی که تاکنون دریافت نکرده‌اند، تحویل داده می‌شود.

مجید جودی همچنین از راه اندازی مجدد دفتر این بنیاد در بندر امام خمینی(ره) برای پیگیری و حل مشکلات شهروندان در اجرای این طرح خبر داد.

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، در تاریخی که بسیاری از مردم و رسانه ها روی تاریخ ۹/۹/۹۹ به عنوان تاریخی مورد توجه متمرکز بودند، اهالی برخی شهرهای خوزستان با آبگرفتگی سنگینی درگیر بودند. باران‌های پاییزی در آذر ماه ۹۹ در سایه بی‌تدبیری مسئولان شهری به علت نبود زیرساخت دفع آب‌های سطحی و لایروبی نشدن فاضلاب شهری سبب آبگرفتگی منازل و معابر بندر امام‌‌ خمینی(ره)‌ شد و خسارت‌های جبران ناپذیری به منازل، مراکز تجاری مردم وارد کرد.پس از ۵ روز تلاش شبانه‌روزی نیروهای مردمی، جهادی، سپاه، بسیج و ارگان‌های دولتی، فروکش کرد.

بخش بندر امام خمینی(ره) در شمال غربی خلیج فارس و در انتهای آبراه طبیعی خورموسی، بزرگترین بندر تجاری استان خوزستان است.  منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با داشتن ۳۸ اسکله فعال به‌طول ۷ کیلومتر، بزرگ‌ترین بندر فعال ایران است. اداره‌کل بنادر و دریانوردی و اداره‌کل گمرک استان خوزستان، بزرگترین پایانه حمل کالای اساسی کشور، منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در این شهر بندری واقع شده‌ است. بندر امام خمینی از طریق آزادراه اهواز ــ بندر امام خمینی(ره) به کریدور شمال جنوب و راه‌آهن سراسری آن را به پایتخت پیوند می‌دهند.

انتهای پیام/
https://biknews.ir/15097کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/15097/بنیاد-مسکن-در-بندرامام-خمینیره-تسهیلا/کپی شد!