مردم از مسئولان افزایش تعداد دفاتر پلیس +۱۰ در بندرامام خمینی(ره) مطالبه دارند

مردم شهر بندر امام خمینی(ره) از مسئولان مربوطه افزایش تعداد دفاتر خدمات الکترونیکی انتظامی و یا اختصاص امکانات از نظر فضا محیطی مناسب و باجه بیشتر برای ارائه خدمات بهتر، مطالبه دارند.

به گزارش پایگاه خبری خبر بندر امام خمینی(ره)، پلیس +۱۰ مجموعه‌ای از خدمات الکترونیکی ارائه شده توسط پلیس است که در دفاتری به نام دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی ارائه می‌شود. خدمات پلیس +۱۰ شامل خدمات وظیفه عمومی، صدور کارت سوخت، تعویض گواهی‌نامه رانندگی در ایران، صدور گذرنامه، صدور گواهی عدم سو پیشینه کیفری، صدور پروانه کسب (جواز اماکن عمومی)، ترخیص خودرو، ارائه خلافی خودرو، امور یارانه نقدی، احراز هویت و برخی موارد دیگر می‌شود.

شهر بندر امام خمینی(ره) با جمعیتی ثابت و متغیر بالغ بر ۱۰۰ هزار نفری، تنها از یک دفتر خدمات الکترونیک پلیس +۱۰ برخوردار است که این دفتر نیز به دلیل تعداد زیاد مراجعه کنندگان و فضای محیطی ناکافی، پاسخگوی نیاز مردم نیست و مردم اغلب به علت ازدحام جمعیت مجبورند به شهرهای همجوار برای دریافت خدمات مراجعه کنند.

برخی مراجعه کنندگان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری خبر بندر امام خمینی(ره) اظهار می‌کنند: مراجعه کنندگان ۵ تا ۶ ساعت زمان نیاز دارند تا بتوانند خدمات الکترونیکی را دریافت کنند. ازدحام جمعیت در روزهای نزدیک به ماه محرم و صفر که مردم جهت انجام امور مربوط به گذرنامه به این دفاتر مراجعه میکنند بیشتر می شود که موجب نارضایتی شهروندان شده است .

مردم شهر بندر امام خمینی(ره) از مسئولان مربوطه افزایش تعداد دفاتر خدمات الکترونیکی انتظامی و یا اختصاص امکانات از نظر فضا محیطی مناسب، باجه بیشتر برای ارائه خدمات و بهبود شرایط ارائه خدمات الکترونیکی انتظامی، مطالبه دارند.

طبق رسم هر ساله با ازدحام جمعیت مردمی، گرمای طاقت فرسا و همچنین عدم فضای کافی، خادمان شهدا و هیئت‌های مذهبی شهری در روزهای منتهی به اربعین حسینی برای شهروندانی که برای دریافت گذرنامه ساعت‌ها معطل می‌شوند، ایستگاه صلواتی برپا می‌کنند.

ثبت نام صدور گذرنامه زیارتی از ۲۸ تیرماه آغاز می‌شود

سردار علی ذوالقدر رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا ۱۷ خرداد ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه ثبت نام صدور گذرنامه زیارتی از ۲۸ تیرماه آغاز خواهد شد گفت: اعتبار گذرنامه های زیارتی ۵ ساله است و امکان ثبت نام این گذرنامه از طریق اپلیکیشن پلیس من فراهم شده است.

وی گفت: اطلاعات بیش از ۷۰ درصد کسانی که درخواست گذرنامه می‌دهند در سامانه وجود دارد و برای درخواست گذرنامه زیارتی نیاز نیست به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنند.

سردار ذوالقدر گفت: قیمت گذرنامه زیارتی حدودا ۲۰ الی ۳۰ درصد قیمت گذرنامه بین المللی خواهد بود.

انتهای پیام/م

https://biknews.ir/15089کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/15089/مردم-بندرامام-خمینیره-از-ارائه-خدمات-ا/کپی شد!