افزایش ۳.۵ برابری تخلیه و بارگیری در بندر شادگان

مدیر اداره بندر و دریانوردی شادگان از افزایش ۳.۵ برابری صادرات کالاهای غیرنفتی در سال ۱۴۰۱ از بندر تجاری شادگان به کشورهای حوزه خلیج فارس در مقایسه با عملکرد سال ۱۴۰۰، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خبر بندر امام خمینی(ره)، مصطفی سکرانی اظهار کرد: میزان کالای تخلیه و بارگیری شده سال ۱۴۰۱ در بندر شادگان به ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن رسید که این آمار در مقایسه با سال ۱۴۰۰، رشد سه و نیم برابر را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به ظرفیت بسیار بالای بندر شادگان برای انجام فرایند صادرات افزود: کالاهای صادراتی از این بندر شامل سنگ، سرامیک، کاه، دام زنده بوده که به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده است.

سکرانی با اعلام اینکه در سال ۱۴۰۱ رکوردشکنی بندرشادگان در حوزه تخلیه‌وبارگیری کالا رقم خورد، گفت: افزایش ترافیک دریایی و تقویت تجهیزات بندری مهم‌ترین اهداف بندری و دریایی این بندر در سال جاری است.

وی با اشاره به مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته دریایی و بندری بندر شادگان در سال ۱۴۰۱، اظهارکرد: در سال گذشته پس از چهار سال تخلیه‌ و بارگیری به رشد ۳.۵ برابری رسید که این خود یک رکورد تاریخی را نشان می‌دهد.

مدیر بندر و دریانوردی شادگان در خصوص افزایش ورود و خروج شناور به تعداد بیش از ۴۰۰ شناور اشاره کرد و گفت: این حجم از عملیات دریایی میزان افزایش بیش از ۶۰۰ درصدی را نسبت به سال‌های گذشته نشان می‌دهد.

وی به مهمترین اهداف این اداره در حوزه بندری و دریایی و فنی و مهندسی اشاره کرد و افزود: افزایش ترافیک دریایی و بازاریابی، جذب کالاهای جدید، تمرکز بر صادرات کالا، پیگیری الحاق تجهیزات دریایی و بندری، احداث اسکله گردشگری و دیوار پیرامونی حفاظتی بندر از جمله اهداف بندر شادگان است.

سکرانی بیان کرد: در حوزه گردشگری دریایی با توجه به برنامه ساخت اسکله گردشگری و وجود ظرفیت بکر گردشگری در این بندر نیاز به جذب سرمایه گذار در حوزه گردشگری است تا در مسیر تعریف شده گام‌های مهمی را با حمایت مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان، نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شادگان برداشته شود.

مدیر اداره بندر و دریانوردی شادگان ضمن دعوت تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادی برای فعالیت در بندر تجاری شادگان گفت: ۱۰ هزار مترمربع بارانداز، یک هزار و ۲۰۰ مترمربع انبار مسقف، ۱۰۰ متر اسکله و نیز آبراه با آبخور به عمق ۱۰ متر و ظرفیت تخلیه و بارگیری ۱۰۰ هزار تن در سال از ویژگی های فیزیکی و فنی این بندر به عنوان مهمترین بندر کوچک محلی استان خوزستان به شمار می‌آید.

بندرشادگان به عنوان هفتمین بندر تجاری خوزستان دارای ۲ پست اسکله از نوع شمع و عرشه بتنی به طول ۱۰۳ متر و عرض ۱۲ متر و دو پل دسترسی است.این بندر محلی با عمق اسکله حداقل ۵.۵ متر در شرایط جزر و ظرفیت پذیرش شناورهای زیر پنج هزار تن، ظرفیت تخلیه و بارگیری حدود ۱۰۰هزار تن کالا در سال را دارد.این بندر در رونق کسب و کار و تجارت در شهرستان شادگان از اهمیت اقتصادی ویژه ای برخوردار است.

انتهای پیام/و

 

https://biknews.ir/14927کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/14927/افزایش-۳-۵-برابری-تخلیه-و-بارگیری-در-بند/کپی شد!