آمادگی بندر امام خمینی(ره) برای تخلیه و بارگیری همزمان ۱۰ فروند کشتی اقیانوس پیما

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از آمادگی عملیاتی و لجستیکی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) برای تخلیه و بارگیری همزمان 10 کشتی  اقیانوس‌پیما با هدف کاهش زمان و هزینه تخلیه کالاهای اساسی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خبر بندر امام خمینی(ره)، بهروز آقائی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۴ پست اسکله با قابلیت پهلودهی همزمان ۱۰ فروند  کشتی پاناماکس در بندر امام خمینی(ره)  آماده‌ ارائه خدمات است، اظهار کرد: از تجار، صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی دعوت می‌شود تا با استفاده ظرفیت‌های این بندر نسبت به تخلیه و بارگیری کشتی‌ها اقدام کنند تا ضمن برخورداری از مزایای تسریع در عملیات تخلیه کشتی‌ها،  زمینه دسترسی سریع به بازارهای مصرف در داخل کشور نیز فراهم شود.

‎وی ادامه داد: علاوه بر آمادگی این تعداد اسکله برای پهلوگیری کشتی‌های اقیانوس پیما،  تجهیزات استراتژیک پرقدرت آماده‌ بکار  و بروز منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) شامل جرثقیل، مکنده و گنتری کرین برای تخلیه و بارگیری روزانه بیش از ۱۰۰ هزار تن کالای اساسی در بالاترین حد از آماده بکار برای تخصیص به کشتی‌ها قرار دارند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان بر ضرورت اتخاذ رویکردهای تخصصی در ارائه خدمات بندری و استفاده بهینه از تمامی امکانات و تجهیزات به منظور افزایش ترافیک کالا و کشتی تأکید کرد.

آقائی افزود: به دنبال ارتقاء شاخص‌های تخلیه و بارگیری، تأمین تجهیزات جدید توسط بخش خصوصی و همچنین حفظ و ارتقاء آماده بکاری تجهیزاتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) روند ثبت رکوردهای کم‌سابقه در تخلیه سریع کشتی‌های حامل کالاهای اساسی افزایش یافته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به ثبت رکورد تخلیه کشتی ۶۸ هزار تنی کالای اساسی در نخستین روز سال جدید در کمتر از ۵۷ ساعت، اظهار کرد: به واسطه ارتقاء شاخص‌های بهره‌وری، فرآیند تخلیه کشتی‌های حامل کالای اساسی با سرعت و ایمنی بیشتر در این منطقه ویژه اقتصادی بندری انجام می‌گیرد.

‎وی با بیان اینکه بندر امام خمینی(ره) به راه‌های مواصلاتی ریلی و جاده‌ای با پسکرانه جمعیتی ۷۰ درصدی متصل است، ادامه داد: موقعیت جغرافیایی این بندر مزیت مهمی محسوب می‌شود که نقش تأثیرگذاری در تامین زنجیره کالایی صنایع مختلف کشور برعهده دارد.

گفتنی است سال گذشته ۴۳ میلیون تن انواع کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) تخلیه و بارگیری شده که ۱۵ میلیون تن آن را کالای اساسی تشکیل می‌دهد. این منطقه ویژه اقتصادی تأمین کننده ۷۰ درصد کالای اساسی وارداتی کشور است.

انتهای پیام/

https://biknews.ir/14923کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/14923/آمادگی-بندر-امام-خمینیره-برای-تخلیه-و/کپی شد!