مولدسازی ماهی سی‌باس برای نخستین بار در بندر امام خمینی(ره) انجام شد

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: مولدسازی ماهی سی‌باس برای نخستین بار در ایران با همت محققان پژوهشکده آبزی‌پروری جنوب کشور در ایستگاه تحقیقاتی ماهیان دریایی بندر امام خمینی (ره) صورت گرفت.

به گزارش پایگاه خبری خبر بندرامام خمینی(ره) به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات خوزستان ، فتح الله ابوعلی اظهار داشت: در یک سال گذشته دستاوردهای خوبی در زمینه شیلات خوزستان حاصل شده است؛ مولدسازی ماهی سی‌باس برای نخستین بار در ایران یکی از این دستاوردها است که با همت محققان پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور در ایستگاه تحقیقاتی ماهیان دریایی بندر امام خمینی (ره) صورت گرفت. مولدسازی ماهی سی‌باس زمینه توسعه آبزی پروری را هم در قفس هم در ساحل فراهم می‌کند.

مدیرکل شیلات خوزستان در ادامه پرورش ماهی قزل‌آلا در مزارع گرمابی و استخرهای خاکی خوزستان در فصل زمستان را از دیگر دستاوردهای شیلات خوزستان دانست و اظهار کرد: سال گذشته ۱۰۰ تن از این ماهیان در استان تولید شده و برنامه ریزی صورت گرفته تا سال جاری به تولید ۵۰۰ تن ماهی برسد.

ابوعلی تصریح کرد: برای اولین بار در خوزستان از زهکش‌ها و آب‌های نامتعارف مثل زه آب نیشکر برای تولید میگو استفاده شده به گونه‌ای که در سال گذشته ۱۱۰ تن میگو تولید و به کشورهای اروپایی صادر شد.

مدیرکل شیلات خوزستان با اشاره به طرح پرورش میگو مجتمع ۳۹۵ هکتاری در شهرستان هندیجان گفت: کارهای سازه‌ای این مجتمع انجام شده و برق‌رسانی آن در حال انجام است و در اولین فرصت به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/14526کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/14526/مولدسازی-ماهی-سیباس-برای-نخستین-بار/کپی شد!