جاده کمربندی بندر امام خمینی(ره) به بهره‌برداری رسید

جاده کمربندی بندر امام خمینی(ره) به آبادان با اعتبار یک هزار و 630 میلیارد ریال و به طول 8/5 کیلومتر و با 6 خط عبوری، به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، صبح امروز با حضور علی اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، معاون اقتصادی استانداری خوزستان، مدیرکل سازمان بنادر و دریانوردی خوزستان، امام جمعه بندر امام خمینی(ره) و جمعی دیگر از مسوولان استانی و محلی، جاده کمربندی بندر امام خمینی(ره) به آبادان به مناسبت هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

اعتبار این پروژه بالغ بر ۱۶۳۰ میلیارد ریال است که به طول ۸/۵ کیلومتر و با ۶ خط عبور در محور بندر امام خمینی(ره‌) به آبادان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

با بهره‌برداری از این پروژه ۱۰۰ فرصت شغلی ایجاد می‌شود که در کنار سایر پروژه‌های بندر امام خمینی(ره)، اشتغال پایدار در منطقه را فراهم می‌کند.

در راستای تاکید ویژه مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) نسبت به تعامل با شهر و انجام مسؤولیت‌های اجتماعی، اهتمام ویژه‌ای دارد و با انجام این پروژه، این مهم به دست می‌آید.

بهره‌برداری از پروژه احداث جاده کمربندی بندر امام خمینی(ره) به آبادان علاوه بر اینکه بخشی از ترافیک عبوری را کنترل و ضریب ایمنی تردد را ارتقا می‌دهد، موجب تسهیل در مسیر ترانزیتی نیز می‌شود.

عرض محور ۳۸ متر، اجرای تقاطع با بلوار شهید دستغیب، اجرای یک پل بزرگ بر روی خط لوله آب جنوب شرق، اجرای ۶ میدان در مسیر و ۲۰ دستگاه آبرو دو دهانه بزرگ از اقدامات شاخص این پروژه است.

گفتنی است به پیشنهاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و به منظور تکریم مقام شامخ شهدا، این جاده به نام شهدای بندر امام خمینی(ره) نامگذاری می‌شود.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/14515کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/14515/جاده-کمربندی-بندر-امام-خمینیره-به-آباد/کپی شد!