آیین‌نامه اجرایی شورای راهبردی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اصلاح و بارنگری می‌شود

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر امام خمینی(ره) از اصلاح و بازنگری آیین نامه اجرایی شورای راهبردی این سازمان در آینده ای نزدیک و با تصویب اعضای شورای راهبردی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از روابط عمومی و دبیرخانه مسئولیت اجتماعی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، دکتر پیام برزگر بر ضرورت کاربردی و اثربخش‌تر شدن فعالیت‌های این شورا تاکید کرد و اظهار داشت: برابر با پیشنهادات و راهکارهای کارشناسی بررسی شده، بخشی از آیین نامه اجرایی شورای راهبردی شرکت های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اصلاح و مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.

برزگر اضافه کرد: به منظور تسریع در تأمین اعتبارات تعیین شده و رعایت برنامه زمانی جهت انجام تعهدات ضرورت دارد که شرکت‌های عضو این شورا، قدرالسهم خود را در بازه های زمانی سه ماهه و پس از ارائه گزارش پیشرفت پرداخت کنند.

وی ادامه داد: دبیرخانه مسئولیت های اجتماعی سازمان منطقه ویژه بعنوان ناظر فرآیند اجرا معرفی شده، موظف خواهد بود که به صورت هر سه ماهه یکبار گزارش کامل، شفاف و مستند خود را جهت طرح در شورا ارائه کند تا اعضاء ضمن تایید نسبت به تامین اعتبارات مربوطه برای بازه‌های زمانی سه ماهه بعد اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با بیان اینکه به منظور تفکیک فعالیت‌ها و با هدف ارتقاء کارایی و اثربخشی اقدامات، موارد مطرح شده در شورای راهبردی به دو بخش “داخل صنعت” و “خارج صنعت” تقسیم شده‌اند، گفت: اعتبارات داخل صنعت، با هدف همکاری و همیاری تمامی شرکت ها در باب موضوعات و مشکلات مشترک و ارتقاء خدمات به خانواده صنعت در منطقه ویژه، شهرک بعثت، فرودگاه و سایر اماکن و تاسیسات شرکت ها مورد برنامه‌ریزی قرار خواهند گرفت.

برزگر خاطر نشان کرد: هزینه‌های جاری داخل صنعت در بر گیرنده حوزه های محیط زیست، ایمنی و آتش نشانی، پدافند غیر عامل، هزینه های جاری فرودگاه، شهرک بعثت و پارک ارم، موضوعات مربوط به ترافیک و سایر موارد وحوادث غیر مترقبه است.

وی تصریح کرد: بخش سرمایه ای – زیرساخت ها نیز شامل اجرای پروژه های بهسازی فرودگاه، پروژه ها و موارد مرتبط با خورها و محیط زیست، مسائل فرهنگی و برگزاری مراسم فرهنگی و اینگونه فعالیت ها خواهد بود.

سهم بالغ بر ۲۱ درصدی بودجه شورای راهبردی در اختبار فرمانداری بندرماهشهر

رئیس شورای راهبردی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به برنامه ریزی منابع این شورا جهت فعالیت های خارج صنعت اشاره کرد و گفت: این منابع با هدف کمک و مساعدت شرکت ها به منظور محرومیت‌زدایی، خدمات عامل المنفعه، اشتغالزایی، عمران و آبادانی منطقه با لحاظ اولویت های تعیین شده هزینه خواهد شد.

وی تصریح کرد: هر ساله کلیات بودجه منطقه‌ای (از مجموع بودجه منطقه ای، استانی و کشوری) بر اساس سوابق موضوع و نیازهای آتی در شورای راهبردی مطرح و سرفصل های مربوطه به همراه درصد بودجه مورد نظر برای سال ۱۴۰۱ همانند سایر مصوبات جاری توسط شورای راهبردی مورد تصویب قرار خواهد گرفت.

برزگر در خصوص بودجه های خارج از صنعت ادامه داد: بر اساس پیشنهاد ارائه شده، سهم شورای سیاستگذاری ویژه پروژه های عمرانی از منابع  شورای راهبردی را معادل ۵۵ درصد، سهم فرمانداری برای تامین هزینه های متفرقه جاری منطقه حدود ۱۰ درصد، بودجه تعیین شده برای فعالیت های فرهنگی (در اختیار ائمه جمعه) ۸.۵ درصد، بودجه اعتبارات امور جهادی و محرومیت زدایی (در اختیار بسیج سازمان منطقه ویژه و سپاه) ۴ درصد پیشنهاد شده است.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی یادآور شد: همچنین بودجه پیشنهادی برای حوزه ورزش ۷.۵ درصد (در اختیار فرمانداری) و بودجه بهداشتی و درمانی (در اختیار سازمان منطقه ویژه) نیز حدود ۱۰ درصد است.

وی ادامه داد: همچنین بودجه آموزشی و فنی و حرفه ای و مشاوره خانواده نیز ۱.۴ درصد است که منابع آن در اختیار شرکت ره‌آوران فنون پتروشیمی است.

برزگر، سهم پیشنهادی نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی را بالغ بر ۳.۶ درصد عنوان کرد و گفت: این میزان منابع نیز در اختیار فرمانداری شهرستان بندر ماهشهر قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/14513کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/14513/آییننامه-اجرایی-شورای-راهبردی-منطقه/کپی شد!