یازده طرح عمرانی و اجرایی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) آغاز و به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از بهره‌برداری هفت طرح عمرانی و آغاز عملیات اجرایی چهار طرح به ارزش بیش از ۲۸ هزار میلیارد ریال در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) در هفته دولت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، بهروز آقائی  با اشاره به اهتمام سازمان بنادر و دریانوردی در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی، تاکید کرد: به مناسبت هفته دولت، جاده کمربندی بندر امام خمینی (ره) به آبادان به طول هشت کیلومتر و با اعتباری بالغ بر یک هزارو ۶۳۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد که علاوه بر کاهش بار ترافیکی جاده‌ای، رفع گلوگاه‌های ترافیکی و ارتقای ایمنی حمل و نقل جاده‌ای، موجب ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۰۰ نفر می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان همچنین بهره‌برداری از خط شماره ٢ و سه کارخانه‌ تصفیه روغن خوراکی با سرمایه‌گذاری بیش از یک هزارو ۱۴۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی را از دیگر پروژه‌های مهم سرمایه‌گذاری برشمرد که موجب ایجاد اشتغال برای ۳۵۰ نفر و رونق فعالیت‌های با ارزش افزوده در این مجتمع بزرگ بندری می‌شود.

وی همچنین با اشاره به  اتمام تعمیرات اساسی چهار پست اسکله در مجتمع بندری امام خمینی (ره) با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی افزود: با بهره‌برداری از این طرح عمرانی ضمن ایجاد ۶۰۰ فرصت شغلی جدید، به ظرفیت پذیرش بار در تخلیه اسکله‌های عملیاتی افزوده می‌شود.

آقایی اظهارداشت: همچنین بهره‌برداری از طرح آبیاری تحت فشار مجموعه فضای سبز با اعتباری معادل ۳۰۰ میلیارد ریال از دیگر طرح‌های عمرانی در بندر امام خمینی (ره) است که ضمن بهره‌گیری از شیوه‌های نوین آبیاری موجب جلوگیری از هدررفت منابع خواهد شد.

وی همچنین بهره‌برداری از ۲ باب انبار ذخیره و نگهداری غلات، خط راه‌آهن داخلی و باسکول ریلی  با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به ارزش ۴۴۲ میلیارد ریال را از دیگر طرح‌های مهم قابل افتتاح برشمرد و افزود: این طرح‌ها موجب ارتقای جایگاه مجتمع بندری امام خمینی (ره) به عنوان کانون تخلیه و بارگیری غلات و نقش آن در محور ترانزیت شمال‌_جنوب انتقال غلات از کشورهای حوزه قفقاز و CIS به شمال و شرق آفریقا می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان بهره‌برداری از سیلوی ذخیره‌سازی غلات به ارزش ٣٣۵ میلیارد ریال با ایجاد ۲۲۰ فرصت اشتغالی را از دیگر طرح‌های عمرانی عنوان کرد که زمینه افزایش فعالیت‌های لجستیکی تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی را در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) فراهم می‌کند.

به گفته وی بهره‌برداری از سیلوی غلات صد هزار تنی به ارزش ۱۴۵ میلیارد ریال با ایجاد ۱۶۰ فرصت شغلی مستقیم از دیگر طرح‌های سرمایه‌گذاری آماده بهره برداری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) است که تأثیر به سزایی در توسعه روساخت‌های بندری و افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی کالای اساسی در کشور دارد.

آقائی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی چهار طرح سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و عمرانی دولتی به ارزش بیش از ۲۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت، گفت: احداث پایانه تمام مکانیزه شماره ۲ غلات به ظرفیت پنج میلیون تن با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به ارزش ۱۵ هزار و  ۷۳۰ میلیارد ریال و احداث واحد تولید قیر و مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی به ارزش چهار هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی از طرح‌هایی هستند که همزمان با هفته دولت کلنگ زنی می‌شوند.

وی افزود: طرح تعمیرات اساسی محوطه‌های باراندازهای آسفالتی و گراولی مجتمع بندری امام خمینی (ره) با اعتباری معادل سه هزار میلیارد ریال و همچنین تعمیرات اساسی هتل بزرگ بندر امام خمینی (ره) با اعتبار ۸۲۷ میلیارد ریال نیز دیگر طرح‌هایی هستند که کلنگ آغاز عملیات اجرایی آنها به زمین زده خواهد شد و در مجموع افزون بر ۲ هزارو ۵۰۰ فرصت اشتغال ایجاد می‌کنند.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/14512کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/14512/یازده-طرح-عمرانی-و-اجرایی-در-منطقه-ویژه/کپی شد!