خدمات درمانی بیمارستان راه زینب بندر امام خمینی(ره) مختل شد/ خطر در کمین بیماران دیالیزی و زایشگاه + فیلم

بخشدار بندر امام خمینی(ره) با بیان اینکه کابل اصلی برق بیمارستان راه زینب(س) دچار سوختگی شد، گفت: در حال پیگیری برای تامین کابل برق مورد نیاز بیمارستان راه زینب بندر امام خمینی(ره) هستیم.

به گزارش پایگاه خبری خبر بندر امام خمینی(ره)، صبح امروز به علت سوختگی برق اصلی بیمارستان راه زینب(س) بندر امام خمینی(ره)، برق ساختمان پانسیون پزشکان، اداری، اورژانس، دیالیز، زایشگاه، کلینک تخصصی،  و… از مدار خارج شد و سبب مشکلات زیادی برای ارائه خدمات درمانی به خصوص برای بیماران دیالیزی و زایشگاه شد.

امید معیری بخشدار  بندر امام خمینی(ره) بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندر امام خمینی(ره) اظهار داشت: بالغ بر ۲ سال کابل اصلی برق ساختمان بیمارستان راه زینب بندر امام خمینی(ره) به علت مشکل فنی ضعیف شده بود و نیاز به تعویض داشته است، که صبح امروز کابل‌های برق دچار سوختگی شدند.

وی افزود: اداره برق برای رفع اشکال اقدام کردند ولی کابل مورد نیاز بیمارستان در منطقه موجود نیست و در حال پیگیری تامین آن از استان هستیم و سبب اختلال در رفع مشکل برق بیمارستان شده است.

معیری گفت: با وجود پیگیری مدیر بیمارستان راه‌زینب(ره) و شبکه بهداشت و درمان شهرستان برای رفع مشکل برق بیمارستان، تاکنون موفق به رفع نشدند.

معیری با تاکید بر اینکه در حال پیگیری برای رفع مشکل برق بیمارستان هستیم، گفت: در شرایط اضطراری از ژنراتورهای برق استفاده می‌شود ولی ژنراتورهای برق اضطراری بیمارستان به علت انجام نشدن تعمیرات اساسی در مدار قرار ندارند.

هنوز برق وصل نشده است

طبق گزارش میدانی خبرنگار تسنیم با وجود پیگیری رئیس بیمارستان راه زینب بندر امام خمینی(ره) از مسئولان شهری و شهرستان، کابل برق فشار قوی مورد نیاز بیمارستان، تاکنون تامین نشده است.

یکی از بیماران در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با انتقاد از عدم رفع سریع مشکل برق ساختمان مرکز دیالیز، اظهار داشت: به طور متوسط در بخش دیالیز بیمارستان راه زینب روزانه بالغ بر ۲۵ بیمار در سه نوبت کاری تحت دیالیز درمانی قرار می‌گیرند که طبق برنامه این کار انجام نشود، خطرات سلامتی غیر قابل جبران را برای بیماران دارد.

وی افزود: بخش دیالیز با دارا بودن کمترین امکانات پزشکی لازم، در حال خدمت به بیماران است و اگر ما نتوانیم طبق برنامه زمان‌بندی دیالیز انجام بدهیم خطر مرگ را باید به جان بخریم.

چرا رفع مشکل برق تنها مرکز درمانی شهری زمان‌بر شده است و اگر سلامت بیماری به علت نبود زیرساخت برقی به خطر بیافتد چه کسی یا کسانی پاسخگو خواهند بود.

لازم است مسئولان شهری و شهرستان در اسرع وقت برای رفع اساسی مشکل برق بیمارستان راه زینب بندر امام خمینی(ره) به عنوان تنها مرکز درمانی تخصصی دیالیز و زایشگاه اقدام کنند.

یادآور می‌شود بیمارستان راه زینب(س) بندر امام خمینی(ره) دارای ساختمان پانسیون پزشکان، منازل سازمانی، اداری، اورژانس، دیالیز، زایشگاه، کلینک‌های تخصصی، مرکز بهداشت و… است و قطع برق سبب اختلال در ارائه خدمات درمانی به خصوص برای بیماران دیالیزی و زایشگاه شده است.

به گزارش تسنیم با وجود گذشت چند ساعت است خبر اولیه قطع برق خبرنگار تسنیم مجدد ساعتی پیش به این بیمارستان مراجعه کرد که مشخص شد همچنان برق بیمارستان قطع است.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/14192کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/14192/خدمات-درمانی-بیمارستان-راه-زینب-بندر-ا/کپی شد!