مغروقه شناور سارا پس از ۱۶ سال از آبراه خور موسی خارج شد

در اجرای فاز دوم پاکسازی آبراه‌های استان خوزستان، مغروقه سارا از عمق 17 متری آبراه خورموسی خارج‌سازی و لاشه‌ی آن به ساحل مجتمع بندر امام خمینی(ره) منتقل گردید.

به گزارش خبر بندرامام خمینی عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با اعلام این خبر افزود: با هدف ارتقای ایمنی دریانوردی در آبراه استراتژیک خور موسی و رفع مخاطرات دریانوردی در این آبراه مهم، مغروقه سارا در آخرین مرحله پاکسازی آبراه‌های خوزستان بیرون کشیده شد.

دریس در ادامه افزود: این شناور که در سال ۸۴ دچار سانحه شده بود در فاصله ۵۰ مایلی بندرامام خمینی(ره) غرق شد و موجب مخاطراتی حین تردد شناورها در این آبراه بود که سرانجام به روش گراپ گیوتین از قعر دریا خارج سازی شد.

وی خاطر نشان کرد طی این مرحله از عملیات پاکسازی آبراه اروند که به مدت ۶ روز به طول انجامید، حدود۶۰۰ تن لاشه مربوط به این شناور از دریا خارج و به منظور انجام تشریفات قانونی به مجتمع بندری امام خمینی(ره) منتقل شد.

یادآور می‌شود که در جریان پاکسازی آبراه‌های استان خوزستان ده فروند انواع شناور کوچک و بزرگ خارج‌سازی شده است.

https://biknews.ir/13581کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/13581/مغروقه-شناور-سارا-پس-از-۱۶-سال-از-آبراه/کپی شد!