هشدار پلیس درباره قرارگیری اپلیکیشن جعلی ۳ بانک در "Google Play"

معاون اجتماعی پلیس فتا گفت: در اهدافی جدید مجرمان سایبری با طراحی و ارسال اپلیکیشن‌های جعلی بانک‌های "صادرات"، "کشاورزی" و "سپه" به "Google Play"، زمینه کلاهبرداری از هموطنان را فراهم می‌سازند.

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، سرهنگ رامین پاشایی با اشاره به  قرارگیری اپلیکیشن جعلی ۳ بانک در Google Play، در تشریح این خبر اظهار کرد: طراحی و پیاده‌سازی اپلیکیشن‌های جعلی با اهداف مقرضانه نظیر دستیابی به اطلاعات شخصی، خصوصی و بانک کاربران یکی از ترفندهای مجرمان سایبری است.

معاون اجتماعی پلیس فتا ادامه داد: در اهدافی جدید مجرمان سایبری با طراحی و ارسال اپلیکیشن‌های جعلی بانک‌های “صادرات”، “کشاورزی” و “سپه” به Google Play و تشویق کاربران مبنی بر بروزرسانی یا نصب اپلیکیشن‌های جعلی و مخرب، زمینه دسترسی غیرمجاز با مقاصد شوم کلاهبرداری، اخاذی و آلوده‌سازی گوشی تلفن‌همراه کاربران، هدایت آنها به صفحات جعلی مرسوم به فیشینگ و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها را فراهم می‌سازند.

این مقام انتظامی افزود: بر اساس رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی، گزارشات متعدد دریافتی از هموطنان و بررسی‌های فنی، ضمن تأکید بر این فرآیند مجرمانه و اخذ دستور قضائی مبنی بر شناسایی، برخورد با مرتکبان و سایر اقدامات بین‌المللی درباره حذف این اپلیکیشنهای جعلی از اپ‌استورهای خارجی در جریان است.

وی متذکر شد: هموطنان در صورت نیاز به نصب اپلیکیشن‌های بانکی حتماً بر دریافت از مارکت‌های داخلی یا سایت‌های رسمی بانک‌های عامل اقدام و سایر اپلیکیشن‌های فعال مورد نیاز خود را نیز به همین طریق دریافت و از دریافت و نصب اپلیکیشن‌های آلوده که اکثراً لینک آنها توسط مجرمان سایبری از طریق ارسال پیام یا پیامک‌ها به وسیله پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای آنها ارسال می‌شود، اکیداً خودداری کنند.

پاشایی از هموطنان خواست که در صورت مواجهه با موارد مشکوک یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی تخصصی، از طریق سایت رسمی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ اقدام کنند.

انتهای پیام/

https://biknews.ir/13538کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/13538/هشدار-پلیس-درباره-قرارگیری-اپلیکیشن-ج/کپی شد!