تجمع استکبارستیزی یوم‌الله ۱۳ آبان در بندرامام خمینی(ره) به روایت تصویر

مراسم یوم الله ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز با رعایت شیوه‌های نامه‌های بهداشتی در بندر امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، ساعت ۱۹ شامگاه پنجشنبه در سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و روز دانش آموز مردم بندرامام خمینی(ره) بار دیگر با آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری بیعت کردند.

در این مراسم حجت الاسلام محمد تابش امام جمعه بندر امام خمینی(ره) ضمن برشمردن اقدامات و دشمنی های آمریکا نسبت به ملت ایران در طول حیات پر برکت انقلاب اسلامی گفت: شکست مفتضحانه دولت آمریکا در به سرقت بردن نفت ایران بار دیگر آنها را رسوا کرد.

از نکات قابل توجه در این مراسم، حضور پر شور و معنادار نوجوانان دهه هشتادی بود.

۱۳ آبان ماه، روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی به دلیل سه اتفاق در اذهان دانش آموزان و عموم مردم ماندگار شده است. در واقع روزی که دلاوری و از جان‌گذشتگی نوجوانان و جوانان تا نسل‌ها بعد هم فراموش نشدنی است.

عده‌ای از دانش‌آموزان مبارز و بیدار در آبان ۱۳۵۷ علیه رژیم پهلوی برخاستند و جان خود را راه کشور تقدیم کردند. هرچند که تلخی واقعه کشتار جمعی دانش‌آموزان تهرانی پس از سال ها هنوز هم حس می شود اما نقش تاثیرگذار و مقاومت این عزیزان در پیروزی انقلاب اسلامی گرامی و مبارک است.

۱۳ آبان همچنین سالروز تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳ و تسخیر سفارت آمریکا (لانه جاسوسی) در سال ۱۳۵۸ است.

انتهای پیام/س

https://biknews.ir/13504کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/13504/گزارش-تصویری-از-مراسم-باشکوه-۱۳-آبان-در/کپی شد!
عکاس : علیرضا آلبوکردون