رونق چشمگیر ترانزیت فرآورده‌های نفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری در پایانه‌های نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) نزدیک به 500 هزار تن از این نوع کالا از مبدأ این بندر بزرگ تجاری ترانزیت شد.

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، عادل دریس صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دنبال تخلیه و بارگیری بیش از ۹۷۶ هزار تن فرآورده‌های نفتی در ۶ ماهه نخست سال جاری در پایانه‌های نفتی مجتمع بندری امام خمینی(ره)، نزدیک به ۵۰۰ هزار از این نوع کالا از مبدأ بندرامام‌خمینی(ره) ترانزیت شد که بیش از ۳۳۶ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.

 

وی با اشاره به اینکه مجتمع بندری امام‌خمینی(ره) با برخورداری از مزیت‌های بازرگانی و زیرساخت‌های لازم در زمینه‌ تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی زمینه‌ی مساعدی برای فعالیت پایانه‌های نفتی بخش خصوصی فراهم کرده است، افزود: در نیمه نخست سال جاری بیش از ۹۷۶ هزار تن در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) از طریق رویه‌های ترانزیت، صادرات و واردات تخلیه و بارگیری شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۴۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

دریس با اشاره به تردد ۱۰۰ فروند کشتی حامل فرآورده‌های نفتی در نیمه نخست سال جاری، در تبیین دلایل رونق تخلیه و بارگیری این نوع کالا بیان کرد: افزایش تقاضا در بازارهای جهانی و به دنبال آن افزایش قیمت نفت و مساعد شدن زمینه فعالیت‌های بازرگانی در اثر کنترل شیوع ویروس کرونا از اهم این موارد است.

یادآور می‌شود، همجواری منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با کشورهای حاشیه خلیج فارس و برخورداری از پسکرانه بندری برخوردار از شبکه مواصلاتی گسترده جاده‌ای با مرزهای غربی کشور موجب شده این بندر مسیر ترانزیتی مساعدی برای انتقال فرآورده‌های نفتی به شمار آید.

انتهای پیام/و

 

https://biknews.ir/13438کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/13438/رونق-چشمگیر-ترانزیت-فرآورده‌های-نفتی/کپی شد!