نرخ کرایه سرویس مدارس در بندر امام خمینی (ره) اعلام شد

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شهری بندر امام خمینی(ره) گفت: مطابق درخواست اداره آموزش و پرورش مبنی بر افزایش نرخ سرویس‌های مدارس برای سال تحصیلی 1401-1400، نرخ‌های کرایه سواری یک میلیون و ۲۵۰ هزار ریال، ون یک میلیون و ۱۲۵ هزار ریال و سایر وسایل نقلیه ۸۷۵ هزار ریال تصویب و ابلاغ شد.

فرید قنواتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبر بندر امام خمینی(ره) درباره نرخ کرایه سرویس مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰  اظهار داشت: طبق قانون هر سال می‌توانیم ۱۰ الی ۱۵ درصد افزایش نرخ را اجرایی کنیم، اما با توجه به تورم موجود، شرایط متفاوت است.

وی با بیان اینکه برای تصویب نرخ سرویس مدارس باید هم شهروندان و هم رانندگان را در نظر بگیریم که هیچکدام متضرر نشوند، افزود: پیشنهاد ما برای سال جدید تحصیلی، افزایش ۲۵ درصدی نرخ‌ها است.

قنواتی با اشاره به تنظیم قرارداد‌های بین رانندگان و شرکت پیمانکار سرویس مدارس آموزش و پرورش درخصوص اعلام شرایط کاری و تعهد کاری آنها، اظهار داشت: رانندگان نباید بیشتر از ظرفیت سرویس و افزون بر تعداد مجاز، سرنشین سوار کنند و با آرم مخصوص و معتبر سرویس انجام دهند.

وی تاکید کرد: رانندگان باید به مفاد قرارداد پایبند بوده و تا پایان سال تحصیلی جهت ایاب و ذهاب دانش آموزان حضور داشته باشند و اگر راننده‌ای پس از چند ماه، بنا به هر دلیلی از ادامه فعالیت منصرف شد، پیمانکار موظف باشد، به سرعت با همان شرایط قبلی، راننده‌ای را جایگزین کند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شهری بندر امام خمینی(ره) بیان کرد: مطابق درخواست اداره آموزش و پرورش مبنی بر افزایش نرخ سرویس‌های مدارس برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، با افزایش ۲۵ درصدی موافقت شد و نرخ‌ کرایه مدارس برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، سواری یک میلیون و ۲۵۰ هزار ریال، ون یک میلیون و ۱۲۵ هزار ریال و سایر وسایل نقلیه ۸۷۵ هزار ریال تصویب و ابلاغ شد.

قنواتی افزود: اداره آموزش و پرورش بندر امام خمینی(ره) باید برای مدیریت سرویس‌های ذکر شده با ابلاغ به مدیران مدارس، هماهنگی‌های لازم برای همکاری مناسب با پیمانکاران سرویس مدارس را انجام داده و سرویس‌ها، فقط در قالب قرارداد، بتواند با پیمانکار آغاز به کار کنند.

وی تصریح کرد: اداره آموزش و پرورش بندر امام خمینی(ره) باید نسبت به معرفی رؤسای انجمن اولیا و مربیان مدارس، جهت نظارت بر عملکرد سرویس‌های مذکور اقدام کند تا آموزش‌های لازم در این خصوص را با همکاری و مشارکت راهنمایی و رانندگی، فرا بگیرند و پس از انجام مراحل ذکر شده و با ابلاغ اداره آموزش و پرورش، سرویس‌های مدارس، فعالیت خود را آغاز کنند.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/13344کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/13344/نرخ-کرایه-سرویس-مدارس-در-بندر-امام-خمین/کپی شد!