افزایش ۲/۵ برابری شهریه پیش دبستانی در بندر امام خمینی‌(ره)/ دردسری تازه برای والدین ایجاد شد

طبق قانون گذارندن دوره پیش دبستانی اجباری نیست با این وجود شهریه مدارس پیش دبستانی دولتی در بندر امام خمینی(ره) از ۶۰۰ هزار تومان به یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزایش داده شده است.

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، شهریه مدارس پیش دبستانی دولتی در سال تحصیلی ۱۳۹۹ برای ۸ ماه تحصیلی، ۶۰۰ هزار تومان بود این در حالی است که برای سال تحصیلی جدید به ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و بالغ بر ۲/۵ برابر شده است.

والدین دانش‌آموزان از افزایش بیش از دو برابری شهریه مدارس پیش دبستانی ابراز نارضایتی کردند و بیان داشتند: با توجه به وضعیت اقتصادی بد خانوار در کشور، امکان پرداخت این مبلغ برای آنها مقدور نیست و سبب بازماندن فرزندانشان از تحصیل در این مقطع تحصیلی می‌شود.

علاوه بر هزینه شهریه، در مقاطع تحصیلی پیش دبستانی و اول یا حتی مقاطع تحصیلی بالاتر، لیست خریدی را به دست والدین می‌دهند و از آن‌ها می‌خواهند که همه‌شان را تهیه کنند؛ این لیست شامل کتاب‌های درسی و دفتر نقاشی تا گواش و شابلون می‌شود و خانواده‌ها بعد از متحمل شدن هزینه شهریه مدرسه باید مبلغی را برای خرید لوازم این لیست بلندبالا درنظر بگیرند!

این درحالی است که ثبت نام در پیش دبستانی از نظر وزارت آموزش و پرورش اجباری نیست. اما گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد بسیاری از مدارس ابتدایی شرط ورود و ثبت نام در سال اول را، داشتن مدرک پیش دبستانی ذکر می کنند به هر حال گذارندن دوره پیش دبستانی اجباری نیست.

کارشناسان‌، دوره پیش دبستانی را برای آشنایی بهتر نوآموزان با محیط مدرسه دانسته و اعتقاد دارند این کار سبب افزایش مهارت و توانمندی‌های لازم برای گذارندن موفق دوران تحصیلی در دبستان و پس از دبستان، این دوره به نوعی حیاتی است.

مهرداد ابوعلی رئیس اداره آموزش و پرورش بندر امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با تسنیم درباره افزایش شهریه مدارس پیش دبستانی دولتی اظهار داشت: طبق دستورالعمل اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان شهریه مدارس مرکز شهر ماهانه ۲۰۰ هزار تومان و حاشیه شهر ۱۵۰ هزار تومان اعلام کردند.

وی افزود: اداره آموزش و پرورش بندر امام خمینی(ره) شهریه مدارس پیش دبستانی مرکز شهر ماهانه ۱۵۰ هزار تومان و حاشیه شهر ۱۰۰ هزار تومان پیشنهاد داده بود که تاکنون مورد مورد موافقت اداره کل قرار نگرفته است.

ابوعلی در ادامه گفت: مدیریت پیش دبستانی از سیستم اداره آموزش و پرورش خارج شده است و هر منطقه‌ای به صورت جداگانه پیمانکار تعیین می‌کند و تمام حقوق و مزایا مربیان پیش دبستانی توسط پیمانکار پرداخت می‌شود.

حالا این سئوال اساسی مطرح می‌شود که در زمانی که براساس قانون اصلا گذراندن این مقطع تحصیلی برای دانش‌آموزان اجباری نیست شهریه ماهانه مدارس پیش دبستانی با چه قواعدی بیش از دو و نیم برابر افزایش داده شده است؟|تسنیم

انتهای پیام/

https://biknews.ir/13337کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/13337/افزایش-۲-۵-برابری-شهریه-پیش-دبستانی-در-ب/کپی شد!