تصمیم‌گیری درباره بازگشایی حضوری مدارس توسط انجمن اولیا و مربیان و مدیران

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در مناطق شهری ترجیح این است مدارس را دیرتر بازگشایی کنیم، گفت: تصمیم‌گیری درباره بازگشایی حضوری به انجمن اولیا و مربیان و مدارس واگذار شده است.

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) ، علیرضا کاظمی درباره آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی حضوری مدارس اظهار کرد: در این باره به انجمن اولیا و مربیان و مدیر مدرسه اختیار دادیم، ممکن است مدرسه کمتر از ۷۰ دانش‌آموز داشته باشد اما نتواند استانداردها را رعایت کند.

وی افزود: نکته مهم رعایت استانداردهای وزارت بهداشت است که آن را توافق کردیم، ما اعلام نکردیم کلاس‌های درس زیر چند نفر باشد و اصلا عدد تعیین نشده است بلکه استاندارد مشخص کردیم که شامل فاصله از سمت راست و چپ و میانگین فضا برای هر دانش‌آموز است، رعایت این موارد برای مدارس ضروری است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره فاصله‌گذاری اجتماعی در کلاس‌های درس گفت: به ازای هر دانش آموز باید ۲.۲۵ متر مربع فضا همچنین ۱.۵ متر مربع از طرفین فاصله وجود داشته باشد.

کاظمی با اشاره به اینکه دو شاخص مشخص شده و در اختیار انجمن اولیا و مربیان قرار گرفته است، متذکر شد: در مناطق شهری ترجیح این است مدارس را دیرتر بازگشایی کنیم به دلیل ترددهای شهری چراکه ما علاوه بر استانداردهای داخل کلاس درس و مدرسه، ملاحظات جابجایی درون شهرها را هم داریم.

وی بیان کرد: زمانی که انجمن اولیا و مربیان از اتمام واکسیناسیون معلمان، اولیا و رانندگان سرویس مدارس اطمینان پیدا کرد با تایید منطقه نسبت به حضور دانش‌آموزان اقدام کنند؛ ستاد ملی کرونا سیاست کلی را اعلام کرده و به آموزش و پرورش مجوز داده است از آبان به بعد به صورت آرام و تدریجی به سمت بازگشای حضوری مدارس بروند.

انتهای پیام /

https://biknews.ir/13281کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/13281/تصمیم‌گیری-درباره-بازگشایی-حضوری-مدا/کپی شد!