افزایش سرعت حمل کالا‌های اساسی در بندرامام خمینی(ره)

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: روزانه ۶۲ هزار تن کالا‌های اساسی از بندر امام خمینی(ره) جابجا می‌شود و روند خروجی این کالا‌ها بیش از ورود است.

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سفر یک روزه به خوزستان و بازدید از اسکله و پایانه بار بندر امام خمینی(ره) گفت: در حال حاضر حمل کالا‌های اساسی از بنادر یکی از موضوعات مهم کشور است و در سفر قبلی با وجود جابجایی روزانه کالاهای اساسی توسط ۱۹۰۰ کامیون ، بر اساس مصوبه شورای عالی ترابری و با برنامه‌ریزی‌ های صورت گرفته مقرر شد این تعداد به روزانه ۲۵۰۰ کامیون برسد .

داریوش امانی افزود: خوشبختانه از اول شهریور ماه، کالا‌های اساسی در بندر امام خمینی(ره) روزانه توسط بیش از ۲۵۰۰ کامیون به سراسر کشور جابجا می‌شود که نسبت مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۵۲ درصد حمل کالا‌های اساسی از این بندر هستیم.

وی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی تناژ کالا‌های اساسی جابجا شده از بندر امام خمینی(ره) افزود: در حال حاضر روزانه ۹۲ هزار تن کالا‌های اساسی از بنادر کشور جابجا می‌شود که از این میزان ۶۲ هزار تن مربوط به بندر امام خمینی(ره) بوده و ۳۰ هزار تن دیگر از از بنادر امیر آباد، انزلی، نوشهر، چابهار و فریدون کنار به سایر نقاط کشور جابجا شده است.

امانی ادامه داد: با توجه به تمهیدات در نظر گرفته شده و برنامه ریزی‌های صورت گرفته از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۰ میلیون تن کالا‌های اساسی از بنادر جابجا شده است که سهم بندر امام خمینی(ره) از این میزان ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تن است.

وی تصریح کرد: روند خروج کالا‌های اساسی از بندر امام خمینی(ره) نسبت به واردات این کالا‌ها بیشتر شده است و یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالا‌های اساسی آماده حمل از از این بندر تا یک ماه آینده بارگیری خواهند شد.

امانی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته توسط ستاد کرونای وزارت راه و شهرسازی، واکسیناسیون رانندگان حمل و نقل جاده‌ای نیز در حال انجام است.

وی به اجرای طرح‌های تشویقی اشاره کرد و بیان کرد: واگذاری و تحویل یک جفت لاستیک تشویقی در بنادر جنوبی کشور از جمله بندر امام خمینی(ره) به ازای هر ۵ بارنامه حمل کالا‌های اساسی و روغن موتور تشویقی از دیگر برنامه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور برای رانندگان حمل کالا‌های اساسی است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تأکید کرد: با تمهیدات اندیشیده شده این ظرفیت وجود دارد که جابجایی کالا‌های اساسی از بنادر کشور به روزانه ۱۰۰ هزار تن برسد.

امانی بیان کرد: سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تعمیرات اساسی در پایانه بار بندر امام خمینی اختصاص داده شد، اما با توجه به مصوبات ستاد کرونا امکان استفاده از خوابگاه برای رانندگان وجود ندارد به همین منظور با توجه به شرایط آب و هوایی خوزستان، بصورت موقت مکانی برای استراحت رانندگان در نظر گرفته شده است.

https://biknews.ir/13269کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/13269/افزایش-سرعت-حمل-کالا‌های-اساسی-در-بند/کپی شد!