پتروشیمی امیرکبیر رکورد ده ساله در تولید و فروش را شکست

پتروشیمی امیرکبیر در ۵ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ توانست در شاخص های کلیدی عملکرد رکوردهای ده ساله را جا به جا کرده و به رکوردهای بی نظیری دست پیدا کند.

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، روابط عمومی پتروشیمی امیرکبیر اعلام کرد: پتروشیمی امیرکبیر در ۵ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ همانطور که در سامانه کدال به اطلاع عموم سهامداران رسید توانست در شاخص های کلیدی عملکرد از جمله تولید کل، تولید پلیمری و تولید اتیلن، افزایش فروش و نیز کاهش توقفات، رکوردهای ده ساله را جا به جا کرده و به رکوردهای بی نظیری در این رابطه دست پیدا کند.

افزایش تولیدات ارزشمند پلیمری، افزایش مقدار فروش صادراتی این محصولات و افزایش تولید اتیلن از جمله تحولات مثبت در ۵ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۰ در مجموعه امیرکبیر بوده است.

در این راستا، این مجتمع تولیدی با تولید کل به میزان ۶۷۸٫۸۲۸ تن انواع محصولات هیدروکربنی در پایان مردادماه ۱۴۰۰ ضمن تحقق کامل برنامه تولید، نسبت به دوره مشابه سال گذشته با رشد ۲۰ درصدی، رکورد تولید در دوره مشابه و طی ۱۰ سال گذشته را به ثبت رسانده است.

ثبت رکورد بیشترین میزان تولید محصولات پلیمری به میزان ۳۰۳٫۱۰۸تن انواع پلی اتیلن، تحقق کامل برنامه و رشد ۲۸ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته از دیگر رکوردهای ثبت شده طی دوره ۱۰ ساله این مجتمع تولیدی است.

تولید بیشترین میزان اتیلن در واحد الفین از ابتدای راه اندازی تا کنون به میزان ۲۰۸،۳۱۴ تن و رشد ۴۶ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته از دیگر تحولات مهم و ارزش آفرین این مجتمع تولیدی است.

پتروشیمی امیرکبیر همچنین با کسب درآمد ۹۵،۲۳۴،۹۸۸میلیون ریال، رشد ۱۶۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را شاهد بوده است.

این مجتمع تولیدی همچنین در مقدار فروش صادراتی پلیمری نیز با رشد ۲۶ درصدی و تحقق فروش ۱۸۸،۵۴۳تن نسبت به مدت مشابه دوره گذشته توانست رکورد دیگری در دوره ۱۰ ساله را به ثبت رساند.

کاهش ضایعات خوراک به میزان ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته و نیز کاهش توقفات به میزان ۵۰ درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته از دیگر دستاوردهای این شرکت در دوره ۵ ماهه ۱۴۰۰ است و از این منظر نیز امیرکبیر رکورد کم نظیری را در دوره ده ساله خود به جا گذاشته است.

مجموعه آمار چشم گیر این مجتمع تولیدی نتیجه همدلی، انگیزه و همت مدیران و کارکنان، بهبود تعاملات بین سازمانی، مدیریت صحیح منابع (خوراک و‌مواد اولیه) ،رفع موانع تولید، انجام اورهال، کاهش توقفات ناخواسته و افزایش ضریب دسترسی فنی واحدهای مجتمع، مدیریت عرضه و تقاضا در بازارهای داخلی و صادراتی و ریل گذاری درست مجموعه بوده است.
نگاهی به صورت های مالی شرکت، از شروع تحولات بی نظیر شرکت از سال ۹۹ به این سو حکایت دارد.

۵۲ درصد سهام شرکت پتروشیمی امیرکبیر متعلق به هلدینگ توسعه سرمایه رفاه زیر مجموعه بانک رفاه کارگران و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

انتهای پیام/ج

https://biknews.ir/13255کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/13255/پتروشیمی-امیرکبیر-رکورد-ده-ساله-در-تول/کپی شد!