لایروب مکران۲ به ناوگان دریایی بندر امام خمینی(ره) پیوست

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: شناور لایروب مکران ٢ با سرمایه‌گذاری سازمان بنادر و دریانوردی به ناوگان تجهیزات دریایی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) پیوست.

عادل دریس در گفت‌وگو با خبرنگار خبر بندر امام خمینی(ره) اظهار داشت: در آیینی که صبح روز پنجشنبه ۲۴ تیر ماه ۱۴۰۰، به صورت ارتباط تصویری و با حضور رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، فرمان بهره‌برداری از این لایروب جدید صادر شد.

وی افزود: لایروب مکران‌٢ از نوع مخزن‌دار است که گنجایش ۴ هزار متر مکعب دارد و در عملیات‌های لایروبی قدرت مانور بالایی خواهد داشت.

دریس در ادامه گفت: لایروب مکران به طول ٨۶ متر، وزن ٢ هزار و ٨٠٠ تن از شش متر و نیم آبخور برخودار است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)‌ درباره  مزیت‌های بهره‌گیری از این عضو جدید ناوگان دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان خاطر نشان کرد: این شناور با برخورداری از تجهیزات مدرن ناوبری و مخابراتی و قدرت بالای عملیاتی، نقش مهمی  را در انجام مأموریت‌های لایروبی با هدف حفظ عمق مفید اسکله‌ها و آبراه‌ها اجرا خواهد کرد.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/13095کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/13095/لایروب-مکران۲-به-ناوگان-دریایی-بندر-ام/کپی شد!