فجر انرژی به روشن ماندن چراغ خانه‌های مردم منطقه کمک می‌کند

فجر انرژی خلیج فارس واقع در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در فصل گرما بیش از یک میلیارد و ۸۶۰ میلیون کیلو وات برق به شبکه سراسری برق فشار قوی منطقه‌ای خوزستان برای رفع نیاز شهرستان بندرماهشهر، بندر امام‌ خمینی (ره) و هندیجان، انتقال می‌دهد.

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، برق نیاز اساسی هر فرد و خانه و کشور است که بدون آن انجام کارهای روزمره نیز ناتمام می‌ماند، انرژی است که ارتباط مستقیمی با معیشت و زندگی مردم دارد، این قدرت الکتریسیته قلب فناوری نوین نامیده می‌شود و در ایران توسط نیروگاه‌های مولد برق تولید و به کمک شبکه توزیع برق به دست شهروندان می‌رسد.

برق، یکی از محصولات شرکت فجر انرژی خلیج فارس در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی است که با استفاده از گاز در نیروگاه های پر توان این شرکت تولید می شود؛ این شرکت در هر ساعت بیش از ۱۱۷۰ مگاوات برق تولید کرده و در اختیار مصرف کنندگان خود قرار می‌دهد.

تامین برق موردنیاز صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی که از جمله تکالیف و رسالت اصلی شرکت فجر انرژی خلیج‌فارس است که با اتصال شبکه انتقال برق فجر انرژی به شبکه برق سراسری، این شرکت ۵۰۰ مگاوات  (معادل ۵۰۰ هزار کیلووات) از تولید برق خود را  با توجه به اعلام نیاز استان خوزستان و نقش مسئولیت اجتماعی فجر به شبکه برق سراسری تزریق می‌کند.

همیاری فجر به قدری تاثیر گذار بوده که در چند سال اتصال فجر به شبکه برق سراسری، مدیران عامل شرکت برق منطقه‌ای استان خوزستان ۲ بار از شرکت فجر انرژی خلیج فارس به دلیل تلاش و کمک کارکنان آن در تامین بخشی از نیازهای مردم استان خوزستان تقدیر و تشکر کرده‌اند.

شبکه انتقال برق شرکت فجر به شبکه سراسری از طریق پست ۴۰۰ کیلوولتی ماهشهر به رینگ شبکه برق فشار قوی منطقه‌ای خوزستان انجام می‌شود.

بر اساس اطلاعات دریافت شده، برق مورد نیاز شهرستان بندرماهشهر، هندیجان و بندر امام خمینی(ره) در فصل پیک حدود ۵۲۰ مگاوات است، با توجه به اینکه که شرکت فجر انرژی در نزدیکی شهرستان بندرماهشهر واقع شده و نظر به اینکه اولین متصل مصرف کننده خواهد بود؛ به عبارتی می‌توان گفت که شرکت فجر در واقع تقریبا تمام نیاز شهرستان بندر ماهشهر و سایر شهرستان‌های همجوار را تامین می کند.

یادآور می‌شود مجموع انرژی برق تحویلی شرکت فجر انرژی خلیج فارس به شبکه سراسری برق در فصل گرما بیش از یک میلیارد و ۸۶۰ میلیون کیلووات است.

شرکت فجر انرژی خلیج فارس (پتروشیمی فجر سابق) در سال ۱۳۷۷ با هدف تامین یوتیلیتی مورد نیاز شرکت‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی واقع در بندر امام خمینی تاسیس شد و به عنوان نخستین شرکت یوتیلیتی متمرکز در کشور در سال ۱۳۸۱ به بهره.برداری رسید. با افزایش طرح‌های جدید در سایت ۲ و ۳ و نیاز به تامین یوتیلیتی بیشتر، طرح توسعه فجر انرژی در سایت ۲ اجرا شد.

در راستای اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی، مالکیت این شرکت در سال ۱۳۸۸به شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس منتقل شد و با توجه به عملکرد درخشان در حوزه های مختلف استراتژیک ، پس از پذیرش در بازار سهام،بخشی از سهام شرکت در سال ۱۳۹۴ در بازار بورس کشور عرضه شد و پتروشیمی فجر به فعالان بازار سرمایه ایران پیوست.

انتهای پیام/

https://biknews.ir/13065کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/13065/فجر-انرژی-به-روشن-ماندن-چراغ-خانه‌های/کپی شد!